عباس سهراب زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امکانات، فضای مناسب و اعضای علمی علاقمند به خدمت  برای ایجاد این مرکز در استان حضور دارند.

وی یادآور شد: با تاثیر دانشگاه در توسعه فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از رفتارها و خدمات در این مرکز ساماندهی می شود و بر رویدادهایی از جمله نگاه اقتصادی که در قبال اربعین ممکن است رخ دهد، تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام افزود: این دانشگاه به فراخور شرایط در مسائل  اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی حضور دارد و به عنوان دبیر خانه ستاد اربعین با همکاری استان خوزستان و کرمانشاه فعالیت می کند.

سهراب زاده با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اربعین در ایلام مستقر است، گفت: هم اکنون این دبیرخانه با همان نگاه برای سال آینده با توجه به عملکردها برای ساماندهی آنها فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: مسیری که به بارگاه اباعبدالله و سایر معصومین باز شده بنوعی می تواند برکت اقتصادی نیز برای استان ایلام به همراه داشته باشد.

سهراب زاده گفت: گشایشی که در زیر ساخت های استان و تغییرات چشمگیر مهران از نشانه های برکت همایش اربعین برای استان و در نهایت برای کشور است.

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام تاکید کرد: موضوع اربعین نباید بصورت مقطعی دنبال شود بلکه برای ترسیم یک چشم انداز کلی با نگاه دقیق تنظیم سند فرهنگی،علمی، آموزشی و اجتماعی ضروری است.

سهراب زاده با بیان اینکه راهپیمایی اربعین اتفاق مهمی در دنیای تشیع است، گفت: یکی از مهمترین رویدادهایی که هر ساله تکرار می شود راهپیمایی اربعین است که به عنوان یکی از اخبار مهم دنیا در آن بازه زمانی مطرح است.

 وی افزود: دانشگاه پیام نور نیز در حوزه اربعین در حد توان سهم خود را ایفا کرده و بر اساس تکلیف سازمانی خود خدماتی به پیام نوری های سراسر کشور بصورت ویژه از جمله اسکان و پارکینگ ارائه داده است.

سهراب زاده با بیان اینکه علاوه بر این خدماتی به غیر دانشجویان نیز ارائه شده است، گفت: چهار هزار دانشگاهی از خدمات اسکان، پارکینگ و پذیرایی بهره مند شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: یکی از رسالت های پیام نور که در اساس نامه دانشگاه آمده توسعه اجتماعی و فرهنگی محل جغرافیایی است.

سهراب زاده یادآور شد: در کنار وظیفه اصلی و ذاتی سازمان یعنی آموزش و پژوهش و مباحث علمی، توسعه اجتماعی و فرهنگی استان را هم در سطح ملی بصورت کلی و هم بصورت جزئی تر در سطح استان و شهرستان ها مد نظر است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.