مسلم دژمخو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این هفت پروژه آبخیزداری در مناطقی به گستره ۹ هزار متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در سطح شهرستان چرداول اجرا شده اند.

وی هدف از اجرای این پروژه ها را تقویت سفره های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک ، تغذیه سفره های آب های زیر زمینی به حداقل رسیدن خسارات سیل های ویرانگر احتمالی به اراضی کشاورزی و روستاهای پایین دست
و تقویت پوشش گیاهی و جنگلی حوزه آبخیز عنوان کرد. 

مدیر منابع طبیعی چرداول از آغاز احداث سازه آبخیزداری سنگی ملاتی روستای مهدیه در بخش هلیلان خبر داد و یادآور شد: این سازه بر روی یکی از آبراهه های سیلابی این بخش که سال های گذشته و مواقع بارندگی خسارت های بسیاری را به مردم این منطقه و اراضی کشاورزی وارد می کرد، احداث می شود.

دژمخو تاکید کرد: پروژه سازه آبخیزداری سنگی ملاتی روستای مهدیه بخش هلیلان یک هزار مترمکعب حجم دارد که پس از درخواست های مکرر مردمی برای اجرای آن عملیاتی می شود.

مدیر منابع طبیعی چرداول اضافه کرد: اعتبار این طرح ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و محل منابع صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

دژمخو اجرای طرح های بیولوژیکی را دیگر اقدام انجام شده در چرداول برشمرد و گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی منطقه بدین منظور در نظر گرفته شده که از این میزان ۴۰۰ هکتار اجرا و ۳۰۰ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

شهرستان ۶۵ هزار نفری چرداول چرداول با ۶۱ هزار و ۲۴ هکتار جنگل و ۵۶ هزار و ۴۱۰ هکتار مرتع در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.