مهدی علیزاده مهاجر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲۲ فوتی امسال بر اثر غرق شدگی ۱۸ نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سالجاری بیشترین آمار تلفات غرق‌ شدگی در استان مربوط به رودخانه‌ها و سدها بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و  ۲ مورد نیز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

علیزاده مهاجر، بی احتیاطی شهروندان را عامل وقوع این حوادث ناگوار بیان کرد و گفت: در حالیکه اطلاع‌رسانی در این خصوص به صورت گسترده انجام می‌شود اما باز هم مردم جوانب احتیاط را رعایت نمی‌کنند.

استان ایلام به دلیل کوهستانی بودن، شرایط مناسب آب و هوایی، رودخانه‌های فصلی و دائمی گوناگون و همچنین وجود آبشارها و آبگیرها به عنوان یکی از مناطق پرطرفدار برای ورزش‌های تابستانه به خصوص شنا کردن است و شنا در رودخانه‌ها برای چند لحظه تفریح و ورزش، عمری پشیمانی برای جوانان را به دنبال داشته و آنان را به کام مرگ می‌کشاند.

بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار گردآب می‌شود بنابراین بر اساس توصیه سازمان پزشکی قانونی افراد باید بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنند.

بر اساس آمار پزشکی قانونی بیشترین غرق شدگی در رودخانه های کشور اتفاق افتاده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.