محمد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از طرف ایران هیچ مشکلی برای تردد جود ندارد اما عراق در وضعیت نابسامانی برای پذیرش زائران و تجار قرار دارد.

وی افزود: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش های موجود درکشور عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تامین امنیت آنها را ندارد بنابراین بهتر اینکه زائران و بازرگانان سفر به عراق را به زمان بهتری موکول و از حضور در مرزها خودداری کنند.

نوذری یادآور شد: خروج کامیون و ماشین های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه ساعت 24 روز گذشته (سه شنبه هفتم مهرماه) طرح سفر اربعین بدون روادید برای زائران به اتمام می رسد، زائران باید با اخذ روادید به کشور عراق سفر کنند که البته بهتر است تا زمان آرام شدن وضع عراق به این کشور سفر نکنند.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیشتر نقاط عراق از جمله شهرهای مذهبی این کشور نظیر کربلا و نجف به علت ناآرامی های چند روز اخیر در وضعیت تنش زایی قرار دارند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.