به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز شنبه در نشست با گروه سرمایه‌گذاری تامین امید اظهار داشت: این مجوزها متناسب با ظرفیت‌های استان در قالب طرح‌های مختلف در بخش‌های خدماتی و گردشگری، کشاورزی و صنعتی، نفت و گاز و... صادر شده است و برخی از آنها نیز به سرمایه‌گذاران داخلی برای اجرا واگذار شده‌اند.

وی یادآور شد: استان ایلام در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی، خدمات شهری، کشاورزی و درمانی دارای قابلیت سرمایه‌گذاری است و طرح‌های مختلف در این بخش‌ها شناسایی و در سایت سرمایه‌گذاری استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران بارگذاری شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شامل مجموعه‌های تفریحی، دریاچه پشت سدها، تله کابین، هتل، پرورش ماهی در قفس، در بخش کشاورزی شامل فرآورده‌های لبنی، تکمیل زنجیره ارزش طیور در بخش جوجه یک روزه و مرغ مادر، صنایع و ابسته به دانه‌های روغنی و کلزا و روغن کشی و در حوزه زیرساخت شامل راه آهن و بزرگراه است.

نعمتی گفت: همچنین طرح‌های نیمه‌تمام و نیمه‌تعطیلی وجود دارد که به دلیل مشکلات مالی در تملک بانک هستند یا به دلیل عدم دانش فنی و ضعف مدیریتی با مشکل مواجه‌اند که سرمایه‌گذاران در صورت تمایل می‌توانند از حداکثر حمایت دولت در راستای فعال‌سازی این طرح‌ها بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: این استان از هر نظر دارای ظرفیت در بخش سرمایه‌گذاری است و می‌توان با جذب سرمایه‌گذار از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: مجموعه اقتصادی استانداری به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال می‌کنند و همکاری لازم در راستای تسهیل و جذب سرمایه‌گذاری را در چارچوب قانون را دارند.

در ادامه این نشست پس از تشریح توانمندی‌های سرمایه‌گذاری استان توسط مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی ایلام، معاون شرکت سرمایه‌گذاری زانوس برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گلخانه، کارخانه قند و روغن، بحث گردشگری و خدمات شهری، بومی‌سازی سلامت، پتروشیمی مهران و دهلران و بحث راه اعلام آمادگی کرد.

فاطمه بابکی اظهار داشت: طرح‌ها پس از بررسی به حوزه سرمایه‌گذاری استان معرفی و اعلام می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: این شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در این استان از حمایت مسئولان برای تسریع در روند اجرای طرح‌ها بهره‌مند شود.

علاوه بر این، پنج طرح دارای مجوز تسهیلات ارزی (فاینانس) نیز آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران برای اجراست.

استاندار ایلام پیش از این از پیشتازی این استان در زمینه سرمایه‌گذاری در بین استان‌های کشور خبر داد و افزود: بر اساس گزارش تجارت‌ نیوز از تحلیل داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان کشور در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل سیر افزایشی داشته است.

قاسم سلیمانی دشتکی یادآور شد: بر اساس این گزارش استان ایلام با بیش از ۲۰۰ درصد افزایش در چهار ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به همراه استان‌های تهران، همدان، اردبیل، کرمان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی از استان‌های پیشتاز در زمینه سرمایه‌گذاری در کشور به شمار می‌رود.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ میلیون هکتار مساحت و با داشتن ۴۲۳ کیلومتر مرز با کشور عراق در غرب کشور قرار دارد و با داشتن نرخ مشارکت اقتصادی ۳۶.۱ درصد جایگاه ۲۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.