به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: جذب بهینه تسهیلات و ایجاد اشتغال روستایی از دغدغه های اصلی حوزه اقتصادی استان است و مدیران دستگاه های تخصصی، بانک ها، کمیته فنی استانداری به عنوان عضو و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دبیر شورای اشتغال است.

وی افزود: در نشست قبل بسیاری از طرح ها تعیین تکلیف نشده بودند و با کمبود طرح در کمیته فنی مواجه بودیم ، تعدادی از طرح ها در سامانه ثبت نشده بودند که با پیگیری های انجام شده وضعیت ثبت طرح و عقد قرارداد آنها برای جذب تسهیلات روستایی سهم نهادهای حمایتی و غیر حمایتی استان مناسب شد اما باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم علاوه بر جذب ۱۰۰ درصدی این تسهیلات شاهد اثرگذاری آنها و ایجاد اشتغال مولد در روستاها باشیم.


معاون استاندار ایلام اضافه کرد: بر اساس گزارش بانک ها و بررسی طرح به طرح اکنون همه طرحها تعیین تکلیف شده اند که امیدواریم مجریان طرح ها پای کار باشند و با پیگیری و عقد قرارداد تسهیلات مصوب را دریافت کنند.

نعمتی یادآور شد: با توجه به اینکه برخی از بانک ها همچون بانک کشاورزی اعلام کرده اند از طرح های جدید حمایت می کنند، افرادی که متقاضی طرح هستند، می توانند از طریق این بانک اقدام کنند.

وی از کمیته فنی خواست بیشتر طرح های جدیدی که با رسته های اعلام شده از سوی دبیرخانه اشتغال کشور همخوانی دارند را به بانک ها معرفی کنند و از ارائه طرح های تکراری که برخی از آنها اشباع شده اند، خودداری کنند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: کمیته اشتغال استان در راستای جذب تسهیلات روستایی هر هفته برگزار می شود و در تلاش هستیم تا بر اساس برنامه زمانبندی شده روند اجرای مصوبات را پیگیری کنیم.

نعمتی گفت: بانک های عامل نیز باید پیگیری مانده اعتبار را بر اساس تصمیم ابلاغیه وزارت کار مبنای کار خود قرار دهند و نظارت ها باید فعال تر و مستمر انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.