به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست شورای مشورتی بانوان به حضور مشاور بانوان در کنار مدیران اجرایی پرداخت و اظهار داشت: مشاور امور بانوان باید یک تحلیل گر در حوزه کاری خود باشد، مسائل اجتماعی بویژه را بخوبی رصد و به مدیران اجرایی مشاوره های لازم را ارائه کند.

وی تاکید کرد: یک بانوی مسلمان و فعال اجتماعی باید در همه زمینه ها اطلاعات داشته و با کمک سیستم ارتباطی و فضای رسانه ای بتواند تاثیرگذاری زنان را در عرصه های گوناگون اثبات کند.


معاون استاندار ایلام با اشاره به عزم دولت برای استفاده از توان مدیریتی زنان یادآور شد: پیش از دولت تدبیر و امید ۲۳ مدیر زن در رده های مختلف استان داشتیم ولی طی ۲ سال اخیر با تاکید استاندار این آمار به ۱۸۱ نفر مدیر زن افزایش یافته است.

نوذری با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی به بانوان اختصاص یابد، گفت: استان ایلام توانسته در این زمینه بیش از مقدار تعیین شده از توان بانوان بهره ببرد.


وی اضافه کرد: بانوان با توانایی و قدرت خود باید بتوانند ارتقاء شغلی یابند و در بسیاری از تصمیمات مهم و کارشناسانه نظر دهند، چراکه از توانایی، لیاقت و قدرت تصمیم گیری مناسب برخوردار هستند و می توانند در سیستم های خود تأثیرگذاری واقعی را برجای بگذارند و دولت نیز بر استفاده بهینه از ظرفیت بانوان در رده های مختلف مدیریتی اهتمام دارد.

نوذری گفت: بانوان در سال های اخیر در عرصه های اجتماعی رشد قابل توجهی داشته اند و در سطوح علمی و فعالیت های تحقیقاتی توان خود را ثابت کرده اند که نمونه بارز آن پیشی گرفتن دختران از پسران در قبولی رشته های دانشگاهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین ۹۸ و تردد بیش ازچهار میلیون نفر از مرز بین المللی مهران اشاره کرد و اظهار داشت: کنگره اربعین حسینی یک موضوع جهانی است ولی مدیریت آن در استان ایلام شکل گرفته و این افتخار استان ماست که میزبان زوار اربعین باشیم.


معاون استاندار ایلام تاکید کرد: هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی مردم باعث شد امروز خادمین پر افتخار امام حسین (ع) و میزبان شایسته ای برای زوار باشیم که در این میان نقش بانوان ایلامی در تامین نیازهای موکب ها، استقبال، پذیرایی، درمان و امدادرسانی بسیار چشمگیر بود.

نوذری یادآور شد: حدود ۴۵ درصد از جمعیت تردد کننده ایام اربعین امسال را بانوان تشکیل دادند که نشان از حب خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در میان بانوان جامعه اسلامی است.


وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اضافه کرد: بدون شک بانوان جامعه اسلامی و به تبع آن استان ایلام با حضور پررنگ خود این انتخابات را به شکستی دیگر برای دشمنان نظام تبدیل خواهند کرد.

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام از تمامی بانوانی که خود را شایسته حضور در عرصه انتخابات می بینند خواست با نامزدی خود لیاقت و توانایی های زنان را در عرصه های مختلف به منصه ظهور برسانند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بانوان می توانند شور و اثرگذاری انتخاباتی برای حضور حداکثری مردم را در جامعه ایجاد کنند.

استان ایلام بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ بیش از ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر را زنان تشکیل می دهند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.