به گزارش ایرنا، در این حرکت خودجوش مردمی شماری از اقشار مختلف مردم ایلام اعم از کودک و نوجوان و زن و مرد با طی کردن مسیر 40 کیلومتری ایلام تا صالح آباد، ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز کردند.

عزاداران در این حرکت معنوی از نخستین ساعات صبح امروز حرکت خود را به سمت صالح آباد آغاز کردند تا با حضور در حرم امامزاده علی صالح(ع) در نزدیکترین مسیر تردد زائران به عزاداری و سوگواری اباعبدالله(ع) بپردازند.

عاشقان اباعبدالله(ع) این مسیر را پیاده طی کرده و به نیابت از زیارت اباعبدالله(ع) خود را به حرم امامزاده علی صالح(ع) از نوادگان امام چهارم شیعیان رساندند تا اندکی غم جا ماندن از پیاده‌روی اربعین را التیام و مرهم ببخشند.

عزاداران و سوگواران حسینی با عبور از روستای مهدی‌آباد، منطقه بانروشان، سه‌راهی جندالله و روستای ریکا خود را به حرم امن امامزاده علی صالح(ع) رسانده و سوگ خود در غم شهادت مظلومانه اباعبدالله(ع) را با سینه زنی، عزاداری و ریختن اشک ابراز کردند.

مراسم پیاده‌روی مسیر ایلام تا صالح آباد تا پیش از مراسم پیاده‌روی اربعین به همت اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات با حضور هیات‌های مذهبی و اقشار گسترده‌تر مردم برگزار می‌شد که در سال‌های اخیر با توجه به حجم تردد در محور ایلام - صالح آباد - مهران این برنامه تنها بصورت حرکت خودجوش مردمی برگزار می‌شود.

امامزاده علی صالح(ع) واقع در شهرستان مرزی مهران از اماکن مقدس و مورد توجه ویژه مردم مناطق مختلف استان ایلام و غرب  کشور است.

این زیارتگاه که در مسیر تردد زائران حسینی قرار گرفته است روزانه پذیرای شمار زیادی از زائران حسینی است که به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.