حجت الاسلام حشمت رستمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملت ایران هر جا به آنها نیاز است همواره پرشور و حماسه آفرین در همه صحنه ها هستند و در پیاده روی اربعین نیز هرچه به جلو می رویم حماسه حضور ملت ایران چشمگیرتر و پرجمعیت تر از سال های قبل است.

وی با ذکر اینکه اندوخته معرفتی یک زائر اربعین حسینی باید عمق بخشی به اعتقادات مذهبی، درک شرایط سیاسی کشور و حضور در همه صحنه های مورد نیاز باشد، ادامه داد: زائران باید با درک و معرفت به این مسایل با شرکت در این مراسم هم توشه آخرتی و هم تحول دنیوی را در خود ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: اربعین نمایش اقتدار جهان تشیع است و زیارت اربعین به عنوان عملی مستحب و ثواب در روایات دینی جایگاه ویژه ای دارد بطوریکه هم زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا و هم در اربعین از ویژگی های مومنان محسوب می شود.

 معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: زائران توجه داشته باشند در این سفر معنوی کسب معرفت و توجه به شناخت شخصیت و مکتب امام حسین(ع) و اهداف قیام عاشورا  را مورد توجه قرار داده و در موقعیت دو راهی تصمیم گیری از قیام امام حسین الگو برداری کنند.

وی اظهار کرد: مسلمانان با درس گرفتن از مکتب عاشورا باید یاد بگیرند که از دین اسلام برای حفظ خود مایه نگذاشته بلکه از جان خود برای دین مایه بگذارند و در این راه اقیام امام حسین(ع) را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام رستمی گفت: پیاده روی اربعین حرکت عمومی است که تک تک افراد باید با درک شرایط و سختیهای راه در آن شرکت و در این مسیر کمک کردن به دیگران بویژه افراد ناتوان را در اولویت کار خود قرار داده چراکه اجر زیارت آنها را افزایش خواهد داد.

وی رعایت حق الناس و پرهیز از اسراف در موکب ها به دلیل صرف هزینه بالای مادی و نیروهای مردمی را از دیگر رسالتهای یک زائر دانست و گفت: افرادیکه در موکب ها عاشقانه خدمت رسانی می کنند بدون هیچ مزدی مشغول خدمت به زائران هستند.

وی اضافه کرد: پیاده روی اربعین حماسه سیاسی حضور در جهان تشیع محسوب شده که همه ساله شیعیان از سراسر جهان اقتدار جهان تشیع را که دستاورد معنوی و سیاسی ارزشمند این پیاده روی است به نمایش گذاشته و دشمنان اسلام را دچار حیرت کرده است.

به گفته وی، پیاده روی اربعین به عنوان حماسه حضور شیعیان نمایش اقتداری است برای جهان تشیع در مقابل مخالفان که سال به سال بر شکوه آن افزوده می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.


پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.