سردار تیمور حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر مسیر مهران به ایلام به صورت مقطعی یکطرفه است اما با توجه به حجم زیاد بازگشت زائران به کشور  و لزوم کنترل و روانسازی ترافیک در این مسیر از عصر امروز به صورت کامل یک طرفه می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر جایگزین برای محور مهران - ایلام برای تردد ۲ طرفه محور ملکشاهی انتخاب شده است اضافه کرد: همچنین احتمال یک طرفه شدن مسیر قصرشیرین به سرپل ذهاب وجود دارد که در صورت یک طرفه شدن مسیر جایگزین محور قدیم این محور خواهد بود.

سردار حسینی افزود: در حال حاضر محور مواصلاتی مرزهای مهران، شلمچه ،چذابه و خسروی با حجم زیادی از تردد مواجه است و استان‌های همجوار از جمله کرمانشاه و همدان پرترافیک است.

وی گفت: بیشترین تردد این روزها در مسیر بازگشت زائران است، هر چند تعداد کمی از زائران همچنان راهی عتبات عالیات می شوند اما کماکان میزان بازگشت زائران بیشتر بوده و با توجه به حجم زائران تدابیر ترافیکی حداقل تا سه روز پس از اربعین پیش بینی شده است.

 حسینی به آمار بالای تصادفات اشاره کرد و افزود: بیشترین تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی است که آمارها در این زمینه نگران‌کننده است لذا به رانندگان توصیه می‌کنیم قبل از رانندگی، استراحت کامل داشته باشند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.