احمد کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان تردد در روز گذشته، ۱۶ هزار و ۶۲۹ نفر از مرز خارج و ۱۷۴ هزار و ۷۹۱‌ نفر نیز از طریق این مرز بین‌المللی وارد کشور شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اظهار داشت: همچنین در این مدت یک هزار و ۳۱۹ نفر از اتباع خارجی برای حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز مهران خارج و ۲ هزار و ۱۳۲ تبعه خارجی که بیشتر اهل کشورهای آذربایجان و افغانستان هستند،  وارد کشور شدند.
کرمی با اشاره به آمار تردد  زائران در ۱۸ صفر سال ۱۳۹۷ از مرز مهران اضافه کرد: ۱۸ صفر امسال آمار خروج زائران از کشور در مقایسه با پارسال ۵۸ درصد کاهش داشته ولی آمار ورود زائران به کشور ۲۳۱ درصد افزایش داشته که نشان می دهد موج بازگشت به کشور امسال زودتر آغاز شده است.
وی ادامه داد: در مجموع تردد زائران از مرز مهران در ۱۸ صفر امسال نسبت به ۱۸ صفر سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران گفت: از بامداد امروز تا ساعت هفت صبح نیز ۵۶ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شده و یک هزار و ۸۰۰ زائر نیز از این طریق از کشور خارج شدند تا یک روز مانده به مراسم اربعین خود را به شهرهای مقدس عتبات عالیات برسانند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.