محمد اسلامی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: راه های ارتباطی استان ایلام به خصوص محور ایلام- مهران با انجام پروژه های متعدد زیرساختی نسبت به سال های گذشته توسعه مناسبی یافته است.

وی افزود: غیر از دو تونل بزرگ مسیر ایلام - مهران و چند کیلومتر باقی مانده، مابقی طول این جاده به صورت چهارخطه توسعه یافته و پیمانکاران این قسمت ها نیز بی وقفه در حال تکمیل این قطعات هستند.

اسلامی یادآور شد: کنارگذرهای شرقی و غربی مهران تکمیل شده و پل زیر گذر آن که به پایانه برکت منتهی می شود نیز زیر بار ترافیک رفته و این زیرساخت های مواصلاتی سبب شده دیگر گره ترافیکی در مسیر اتوبوس ها نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه تردد در مسیر ایلام - مهران بدون مشکل در حال انجام است،  اضافه کرد: از تمام ظرفیت های موجود برای تردد زائران اربعین در مسیر بازگشت از مرز بین المللی مهران استفاده می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موج بازگشت زائران از عراق، تاکید کرد: برای بازگشت زائران تمهیدات لازم با فراخوان اتوبوس های مورد نیاز اندیشیده شده است.

وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، وزیر کشور را در سفر به ایلام همراهی می‌کنند، بازدید از مرز مهران و شرکت در جلسه ستاد اربعین از جمله برنامه های وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی در ایلام است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.