شکرالله شیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایلام در جذب اعتبارات و اجرای صحیح برنامه اشتغال روستایی و عشایری در کشور، جزو استان های برتر قرار دارد و موفق به جذب بیش از سقف اعتبارات اشتغالزایی شده است.


وی افزود: این طرح ها زمینه اشتغال پنج هزار و ۷۶۵ شغل در استان ایلام را فراهم کرده اند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: سال گذشته در حوزه اشتغال حدود ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزای سهم استان جذب شد که امیدوارم همه دستگاه ها و بانک های عامل استان برای جذب سهم تسهیلات اشتغالزایی امسال تلاش کنند.

شیرخانی یادآور شد: امسال تاکنون ۱۲۷ طرح اشتغال فراگیر نیز با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۹۲ شغل در استان پرداخت شده است.


وی اضافه کرد: از جمله اهداف مهم اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تأمین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.


شیرخانی اظهار کرد: این تسهیلات با سود چهار، ۶ و ۱۰ درصد پرداخت می‌شوند و در صورت تخطی گیرنده، از جمله عدم ایجاد اشتغال تعهد شده یا عدم تحقق طرح، تسهیلات اعطایی دین بحال و یا میزان سود آن با نرخ ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

وی از بانک های استان به ویژه بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی و امید خواست در جذب و پرداخت تسهیلات روستایی سهم بانک خود تلاش کنند تا تسهیلات به مرکز بازگشت نخورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.