سید یعقوب مرا ی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه وزارت نیرو در کشور عراق در شهرهای کاظمین، نجف، کربلا و سامرا مسئولیت خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف چون آب، برق و فاضلاب را بر عهده‌دارند، اظهار داشت: پنج شرکت مادر تخصصی وزارت‌نیرو در ستاد اربعین جهت تامین زیرساخت ها در چهار پایانه مرزی و کشور عراق تشکیل شده اند.

وی با اشاره خدمات قرارگاه ستاد اربعین وزارت نیرو در مرزهای چهارگانه افزود: ۱۴۵ تانکر آبرسانی سیار در این مرزها مستقر شده‌اند که روزانه بین چهار تا هفت سرویس ابگیری را در نقاط پرتردد زاعران  و حتی تا ۲۰کیلومتر داخل کشور عراق انجام می دهند.

وی ادامه داد: در حوزه آب سانی در چهارپایانه مرزی آب‌پایدار تامین شده است و اب مورد نیاز راعران برای بازگشت کامل زاعران دپو شده است.

وی انجام ۶۵۰ هکتار روشنایی در پارکینگ های مرزی، نصب پنج هزار پروژکتور، تامین برق ۱۲۰ کیلومتر جاده های‌ منتهی به مرزها و آبرسانی به سه هزار موکب  را از دیگر خدمات اراعه شده ستاد قرارگاه اربعین وزات نیرو در این ایام بیان کرد.

وی از اعزام ۴۰ اکیپ فنی تخصصی این وزارتخانه در حوزه های اب و برق به شهرهای کربلا، نجف، کاظمین خبر داد و افزود: ۱۱دستگاه بسته بندی اب در پایانه ها و شهرهای مسیر تردد زاعران در عراق تعبیه شده که روزانه ۴۰۰ هزار بسته اب بسته بندی شده توزیع می کنند.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می‌شوند.

هم اکنون در کنار تردد زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.