سردار سیدکمال هادیان فر روز سه شنبه در حاشیه نشست قرارگاه ترافیکی اربعین مرز مهران در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مجروحان تصادفات جاده ای نیز با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده اما هنوز آمار فوتی ها به طور کامل برآورد نشده هر چند فوت یک نفر هم آمار بالایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تمرکز بر روی برگشت زائران است، افزود: زائرانی که در حال پیاده روی اربعین هستند برای برگشت به مرزهای چهارگانه برنامه ریزی کنند و بازگشت خود را به بعد از روز اربعین موکول نکنند.

سردار هادیان فر در مورد وضعیت جاده ها هم توضیح داد تردد در مرزهای چذابه، شلمچه و خسروی روان و بدون مشکل است اما در مرز مهران با وجود حجم زیاد ترددها، مدیریت درست نیروهای پلیس و همکاری مردم موجب شده که حرکت خودروها در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام با آرامش انجام شود.

وی در مورد تردد خودروهای کاپوتاژ نیز یادآور شد: یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس کاپوتاژ از مرز چذابه عبور کردند که از این تعداد ۷۰۰ دستگاه متعلق به اتباع پاکستانی بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات جاده ای ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، از همه رانندگان و زائران خواست قبل از حرکت به سمت استان های خود در استراحتگاه های دایر شده در مرزها استراحت و خواب کافی داشته باشند تا میزان حوادث جاده ای کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.

۷۱۷۲ / ۳۰۳۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.