به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی در مرزهای چهارگانه هنگام تردد زائران اربعین مشاهده نشده و هماهنگی خوبی برای برقراری نظم و امنیت از سوی ناجا و اعضای قرارگاه اربعین صورت گرفته است.

وی به تجربه بیش از ۶ سال حضور مداوم و گسترده و همه جانبه نیروی انتظامی در ماموریت عظیم اربعین اشاره کرد و افزود: با توجه به اشتیاق مردم در سال جاری و افزایش چشمگیر آمار تردد زائران در مرزهای چهار گانه، برنامه ریزی و آمادگی های لازم به منظور تسهیل تردد زائران و خدمتگزاری شایسته به آنها را در مرزها ایجاد شده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تاکنون هیچ کس به صورت غیرقانونی از مرزها خارج نشده است، تاکید کرد: گیت های خروجی و ورودی مرزها را افزایش داده ایم و با توجه به تجربه سال های گذشته پیش بینی لازم برای افزایش تعداد زائران و ظرفیت های خدمت رسانی انجام شده است.

سردار اشتری یادآور شد: امسال با توجه به درخواست ها و اشتیاق مردم برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین با هماهنگی های به عمل آمده با طرف عراقی، اقدام به چاپ برگ تردد موقت زائر کرده ایم که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار برگ چاپ و ارسال شده است.

بازدید از پایانه مرزی مهران و حضور در نشست هماهنگی اربعین در مهران از برنامه های سفر سردار اشتری به استان ایلام است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.