محمد حسنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان تردد زائران ۱۱۹ هزار و ۳۷۳ زائر ایرانی و مابقی مربوط به زائران خارجی بوده که از طریق مرز مهران (ورود و خروج) داشته‌اند.

وی بیشترین میزان تردد زائران را در این مدت (شبانه روز گذشته) مربوط به خروج زائران با ۱۰۷ هزار نفر بیان و افزود: هر لحظه به کنگره بزرگ اربعین حسینی نزدیکتر می‌شویم به تعداد زائران در مرز مهران افزوده می‌شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ثبت تردد بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو در استان ایلام در بازه زمانی ابتدای ماه محرم تاکنون خبر داد و یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است.

حسنی، پرترددترین محورهای استان ایلام را در این مدت (ابتدای ماه محرم تاکنون) محور ایلام - صالح آباد - مهران بیان کرد و گفت: این میزان تردد نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۳۰۳۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.