احمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمله اقدامات خوبی که در دستور کار قرار گرفته جانمایی دائم موکب ها است که امسال ۲ مکان تعیین شده است.

وی افزود: در سه راهی کارزان با مساعدت بنیاد مستضعفان و کارخانه سیمان یک موکب دائمی بسیار قوی و بی نظیر با بخش های مختلف ساخته شده و امسال به زائران خدمات ارائه می دهد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: موکب دیگر نیز در پایانه مهران با وسعت پنج هکتاری و یک وسعت ۲ و هشت دهم هکتاری جانمایی و متناسب با ارائه خدمات با مهندسی اسلامی ایرانی طراحی شده و برای سال آینده نقشه های آن در اختیار استان های معین قرار داده می شود.

کرمی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین در حوزه زیرساخت ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته افزود: از جمله این اقدامات احداث بزرگراه است که از اربعین سال گذشته تا امسال ۱۷ کیلومتر به طول بزرگراه های استان افزوده شده است.

وی یادآور شد: ۲۵ کیلومتر نیز در محدوده هایی که به صورت بزرگراه و چهارخطه هستند را برای افزایش ایمنی سفر با نیوجرسی جداسازی شده و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی مسیرهای منتهی به مهران در مسیرهایی که شهرستان های مختلف به مرز وصل می شوند، انجام گرفته است.

رئیس قرارگاه ویژه اربعین در استان ایلام تصریح کرد: در پایانه مرزی مهران نیز آسفالت کنارگذر غربی مهران به طول ۱۲ کیلومتر که از پروژه های کلیدی است و احداث زیرگذری در محل تلاقی کنارگذر غربی مهران و بزرگراه پل زائر به پایانه در مدت ۲ ماه از کارهای بزرگی است که در حال انجام و امسال زیربار ترافیک می رود.

امسال مشکل پایانه برکت رفع شده است

کرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از چالش هایی که سال گذشته در حوزه پایانه برکت وجود داشت به سبب ورودی و خروجی زائران و اتوبوس ها از یک مسیر بود و باعث گره ترافیکی شدیدی شده بود.

وی افزود: امسال وروردی و خروجی پایانه با احداث ۲ مسیر سه کیلومتری و ۲ دهم کیلومتری از هم جدا شده و ۲ فضا نیز برای دپوی اتوبوس ها در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: همچنین برای رفاه حال زائران سایه بان هایی با سیستم مه پاش در پایانه مرزی مهران در ۶۴ گیتی که خارج از محوطه هستند، نصب شده است.

به گفته وی، نصب مه پاش و سایه بان در منطقه قرنطینه که در نقطه صفر مرزی و محل خروج زائران با ازدحام جمعیت است نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای اربعین ۹۸ است.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

 ۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.