به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون بر اساس اعلام فرمانداران ۱۲۰ نفر نامزد احتمالی حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان هستند که از این تعداد ۸۰ نفر در حوزه شمال و ۴۰ نفر در حوزه جنوب است.

وی تعداد شعب اخذ رای در انتخابات مجلس در این استان را ۵۵۰ شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد  ۳۶۸ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار است که این تعداد در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان ۵۳۱ شعبه بود. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام به متغیرهای اثرگذار در انتخابات در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه جنوب استان بحث قومیت‌ها و در حوزه شمال قبایل، بازیگران سیاسی و ایلیاتی، شخصیت فردی و موقعیت اجتماعی، خانوادگی و شغلی فرد در انتخاب افراد اثر گذار است.

وی از تلاش مجموعه ستاد انتخابات استان برای مشارکت حداکثری مردم خبر داد و افزود: تلاش می‌شود با برگزاری انتخابات پرشور و با نشاط علاوه بر مشارکت حداکثر مردم، رقابتی سالم و امن برگزار شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود با هیات‌های نظارت برای حضور سلایق مختلف در انتخابات استان رایزنی شود تا افراد با سلیقه‌های سیاسی مختلف در این انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند.

وی افزود: همچنین در راستای برگزاری انتخابات پرشور جلساتی با ائمه جمعه، احزاب و تشکل‌های غیردولتی برگزار شده و سعی شده است ایجاد شور و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: احصا آسیب‌ها و چالش‌های انتخابات در دوره‌های قبل بررسی شده است و آسیب‌هایی از جمله سرعت اینترنت و رفع مشکلات آی تی و ...شناسایی و برای رفع آنها تدابیر لازم در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با حضور پرشور و حداکثری مردم استان شاهد برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور باشیم.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی های مجلس شورای اسلامی است.

۷۱۷۷/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.