مهران قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ظرفیت استفاده از حمل و نقل اتوبوسی کشور برای ایام اربعین حسینی ۵۰ درصد افزایش یافته است که متناسب با این مقدار ظرفیت شبکه اتوبوس رانی استان ایلام نیز ۲۵ درصد بیشتر شده است

وی با بیان اینکه تقویت و مدیریت پایانه کلید موفقیت در بحث حمل و نقل است، گفت: ایستگاه تبادل مسافر در پایانه های مهران، چذابه و شلمچه وضعیت تجهیز شده و قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: مسافران متناسب با استان محل سکونتشان راهنمایی می شوند، زائران برگشتی به سرعت به کرمانشاه، همدان و اندیمشک منتقل و از آنجا نیز با سیستم اتوبوس رانی و راه آهن هماهنگ شده که حداکثر ناوگان خود را ارائه دهند.

قربانی در خصوص انتقال مسافران به شهرهای مبدا حرکت نیز گفت: جزیره بندی درون پایانه برکت در مهران به نحوی صوت گرفته که بتوانیم مسافرانی که وارد پایانه می شوند را به سه گروه اصلی استان های شمالی، میانی و جنوبی کشور تقسیم کنیم که همین امر به افزایش سرعت کار کمک می کند.

مجزا شدن ورود و خروج مسافران و اتوبوس ها در پایانه مهران

وی گفت: سال گذشته ورود اتوبوس ها و زائران به سمت پایانه تنها از سمت جنوبی شهر مهران صورت می گرفت و مشکلاتی ایجاد کرده بود اما امسال سعی شده ورودی مسافران و اتوبوس ها کاملا مجزا شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: امسال مسافران از ضلع جنوبی و اتوبوس ها از ضلع شمالی وارد پایانه می شوند و خروج اتوبوس ها نیز بصورت مجزا از کمربند غربی شهر مهران صورت می گیرد که سبب شده هم سرعت کار و هم ظرفیت شبکه افزایش یابد.

قربانی یادآور شد: امسال بطور نسبی به لحاظ ایمنی و ظرفیت، وضعیت راه ها در ایلام بهتر شده و تقاطع هایی که ترافیک ایجاد می کردند تعریض و به لحاظ علائم و ایمن سازی ساماندهی شده اند.

وی افزود: در محور ایلام به مهران کنار پل هایی که مشکل تعریض داشتند، کنارگذرهایی تعبیه شده که وقتی حجم ترافیک افزایش می یابد بتواند جوابگوی ترافیک باشد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: علاوه بر ارائه امکانات رفاهی، روشنایی و موکب های مورد نیاز ۱۰ تابلوی ال ای دی نیز بصورت الکترونیکی پیام راهنمایی را به هموطنان ارسال می کند.

اربعین سفری خاص و در دنیا بی نظیر است

قربانی تصریح کرد: تجمع اربعین سفری خاص با ویژگی های خاص است که می توان گفت در دنیا بی نظیر است چرا که شاهد حضور بیش از سه میلیون زائر در نقطه ای خاص هستیم.

 وی افزود: با توجه به موج عظیم جمعیت در این ایام باید ظرفیت و توان خود را برای ارائه خدمات بیشتر افزایش دهیم.

 قربانی تاکید کرد: برای مسیرهای موج رفت زائران در کل کشور هیچ مشکلی را پیش بینی نمی کنیم.

وی گفت: روز اربعین، ۲ روز قبل و ۲ روز بعد از اربعین بمدت پنج روز اوج رفت و برگشت زائران را شاهد خواهیم بود و چون سفری خاص و در دنیا بی نظیر است، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، پایانه مهران به سه قسمت برای استقرار اتوبوس ها تقسیم می شود.

۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.