به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال عرف روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: سیاست های کلی انتخابات ما را موظف می کند بندهای قانونی را به خوبی رعایت و اجرا کنیم، قانونمندی و رعایت اصلی بی طرفی شرط اول مجریان برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور در اسفندماه جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین در مرحله احراز هویت، اخذ رای و شمارش آرا نیز از دیگر موارد تاکید شده این سیاست هاست که سعی داریم با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم انتخابات را به صورت مکانیزه یا نیمه مکانیزه برگزار کنیم.

معاون وزیر کشور سرعت، دقت و سلامت و حراست از آرای مردم را از وظایف اصلی دست اندرکاران برگزاری انتخابات برشمرد و تاکید کرد: باید سیاست های کلی انتخابات که قانونی است به خوبی اجرا شود.

عرف یادآور شد: هیچ مساله ای نباید مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از اجرای قانون دور کند و بی طرفی و سلامت انتخابات بیش از هر چیز مد نظر باشد.

وی افزود: قانون بی طرفی در انتخابات را باید همه اصل قرار دهیم و برای برگزاری یک انتخابات سالم و ایجاد یک فضای رقابتی، با نشاط و ایمن تلاش کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور بر ارائه آموزش های لازم به دست اندرکاران انتخابات تاکید کرد و گفت: تاکنون پنج دوره آموزشی برگزار شده و همه استانها حضور فعال داشته اند، چراکه این آموزش ها به شکل گسترده و با دقت خاصی ارائه شده است.

عرف شمار شعب اخذ رای در سراسر کشور را ۵۵ هزار شعبه ذکر کرد و یادآور شد: امیدواریم انتخابات مجلس شورای اسلامی با دقت نظر و فضای امنی در یک رقابت سالم برگزار شود.

وی به تخلف انتخاباتی خرید و فروش رای اشاره و تاکید کرد: باید نسبت به منابع مالی کاندیداها با حساست و دقت بیشتری توجه شود و فرمانداران پیگیری این مسائل باشند و اجازه ندهند این قبیل شائبه ها سلامت انتخابات را خدشه دار کند.

معاون وزیر کشور به افزایش مشارکت مردم و برگزاری یک انتخابات پرشور توسط دولت تدبیر و امید که موجب ایجاد نشاط در جامعه شود، تاکید کرد.

در این نشست چند نفر از فرمانداران و بخشداران استان به مسائل و مشکلات حوزه های انتخاباتی خود و همچنین توسعه زیرساخت ها برای برگزاری انتخابات مکانیزه و اقدامات انجام گرفته برای برپایی یک انتخابات پرشور اشاره کردند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود که استان ایلام دارای سه کرسی نمایندگی در این انتخابات است.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.