حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین امسال از طریق ادارات اوقاف و امور خیریه ۶ استان کشور ۲ موکب بزرگ فرهنگی و تغذیه و اسکان در مهران راه اندازی شده است.

وی با ذکر اینکه هزینه این موکب با اجرای نیت واقفین است، تاکید کرد: به همین منظور از محل درآمد موقوفات این استان ها برای خدمات رسانی زائران امام حسین(ع) هزینه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به ایجاد آشپزخانه مرکزی توسط این اداره کل در مهران گفت: روزانه ۱۲ هزار وعده غذا در این مکان پخت و بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد.

عزیزی اظهار کرد: ۲۰ تن گوشت و ۴۰ تن برنج تاکنون به این اداره کل از سوی خیران ارسال و کار پخت غذا نیز از فردا آغاز خواهد شد.

به گفته وی، خدمات دهی این موکب ها تا یک هفته پس از برگزاری راهپیمایی اربعین و بازگشت زائران از عتبات عالیات ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از تجهیز امامزاده سید حسن(ع) و علی صالح در مهران برای اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام اظهار کرد: خدمات دهی این اداره کل به زائران اربعین حسینی امسال برای ششمین سال متوالی انجام و در این زمینه شمار زیادی از کارکنان اوقاف و اعضا هیات های امنا امامزادگان و مساجد مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.