سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی ایستگاه موقت پلیس راه موجب مدیریت بهتر و تسریع در حمل و نقل مسافران به مقصد استان های مختلف می شود.

وی افزود: ۴۵ تیم گشتی از پلیس راه کشور در طی ۲ مرحله از تاریخ ۱۷ مهرماه تا پایان موج برگشت زائران به استان ایلام اعزام می شوند و با استقرار در جاده های موصلاتی، روان سازی ترافیک، ایجاد نظم و امنیت جاده ای در مسیرهای ورودی و خروجی استان را بر عهده دارند.

فرمانده پلیس راه ایلام یادآور شد: با راه اندازی پارکینگ بزرگ اربعین به استعداد پذیرش ۴۰ هزار خودرو سعی شده در داخل شهر مهران از اذحام و بی نظمی ترافیکی جلوگیری به عمل آید.

همتی زاده اضافه کرد: علاوه بر این ۲ پارکینگ دیگر نیز در نزدیکی پارکینگ بزرگ اربعین و جوار فرودگاه ایلام برای استقرار خودروهای زائران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های زیرساختی جاده ای در استان ایلام نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر کنارگذر شرقی به زیر بار ترافیک رفته و مورد استفاده اتوبوس ها و کامیون های مخصوص موکب ها است و کنار گذر غربی نیز در روزهای آتی به ویژه در موج برگشت زائران به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فرمانده پلیس راه ایلام ادامه داد: باتوجه به حجم زیاد تردد زائران در روزهای اخیر و روزهای آتی منتهی به اربعین بار ترافیکی مسیرهای مواصلاتی استان ایلام بیشتر از گذشته خواهد بود که با راه اندازی کمربند شرقی و غربی بار ترافیک بهتر مدیریت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان اولویت نخست و گذرگاه اصلی زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین‌المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.