به گزارش ایرنا، عباس بیش بهار روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال شهرستان دهلران اظهار داشت: این افراد با معرفی به پیمانکاران بمدت ۶ ماه در مشاغال مختلف بکارگیری شدند.

وی لازمه بکارگیری را ثبت نام در سامانه غیر دولتی کاریابی دانست و افزود: این طرح شامل فارغ التحصیلان دانشگاهی با حداقل ۳۵ سال سن می شود که پنج سال بیشتر از فارغ التحصیلی آنها نگذشته باشد.


مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران یادآور شد: امسال نیز ۱۷ نفر در قالب کارورز به پیمانکاران معرفی و به مدت سه ماه بکارگیری می شوند.


بیش بهار از اجرای طرح یارانه دستمزد برای فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و تاکید کرد: در این طرح دولت ۳۰ درصد حقوق کارورز را پرداخت می کند و مابقی نیز توسط کارفرما پرداخت می شود.


مدیر بانک توسعه تعاون دهلران نیز در این نشست با اشاره به پرداخت ۴۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته گفت: ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به اشتغال برای ۷۰ نفر شده است.


عباس آئینی افزود: بیش از ۹۰ درصد این طرح ها که در زمینه ها صنعت و معدن، کشاورزی، نهادهای حمایتی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و خدمات هستند، در شهرستان به بهره برداری رسیده اند.


وی اضافه کرد: امسال نیز برای ۲ طرح اشتغالزا در شهرستان تسهیلاتی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۱۲ نفر در نظر گرفته شده است که ۳۰ میلیارد ریال آن برای احداث نیروگاه خورشیدی و ۴۰ میلیارد ریال نیز برای احداث مجتمع بین راهی شامل پمپ بنزین و استراحتگاه است.


مدیر صندوق کارآفرینی امید دهلران نیز تاکید کرد: سال گذشته ۱۵۹ فقره تسهیلات اشتغالزایی در این شهرستان به متقاضیان واجد صلاحیت پرداخت شده است.


حسین مرغزاری اظهار داشت: با پرداخت ۴۲ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۱۶۰ نفر فراهم شده است.


مدیر سامانه کاریابی غیردولتی دهلران نیز یادآور شد: امسال ۵۸۰ نفر در قالب لیست و برابر با نیاز شرکت های نفتی شهرستان البته سه برابر ظرفیت معرفی شده اند که ۱۰ درصد از افراد بومی معرفی شده منطقه توسط این شهرک ها جذب شدند.


بهروز شیری با اشاره به ۲۰ شرکت فعال در شهرستان افزود: فقط سه شرکت ان جی ال، پتروشیمی و افق ایران درخواست نیرو دارند و مابقی شرکت ها هم باید طبق ماده ۱۱۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عمل کنند. 

۷۱۷۵/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.