به گزارش ایرنا  علی اصغرکاظمی در بازدید عصر پنج شنبه به همراه فرماندار و امام جمعه شهر ایوان از آخرین مراحل اتصال خط انتقال برق تونل قلاجه از بازگشایی این تونل به صورت استاندارد تا پانزدهم مهرماه خبر داد.  

وی در این بازدید گفت:  تونل قلاجه در محور ایلام- ایوان- اسلام آباد غرب- کرمانشاه قرار دارد که  طول این تونل 2500 متر بوده که 12 کیلومتر گردنه پر پیچ و خم با شیب زیاد که در زمستان مه گیر و برف گیر می باشد را حذف و بیش از 10 کیلومتر محور مذکور را کوتاه تر می کند.
کاظمی اضافه کرد:  این تونل در اربعین سال گذشته با روشنایی موقت و بدون تهویه برای کاستن از ترافیک محور حمیل – ایلام زیر بار ترافیک قرار گرفت اما از سال گذشته تا کنون با پی گیریهای بسیار و تأمین اعتبار لازم تا 15 مهر به صورت استاندارد زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد برای ایجاد روشنایی استاندارد این تونل دو لاین تأسیسات روشنایی به طول 5 کیلومتر و 40 دستگاه جت فن برای تهویه گازهای سمی و خطرناک نصب شده است.
 مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام خاطر نشان کرد: هم اکنون خط انتقال برق به طول 10 کیلومتر از فیدرگیلان غرب در حال نصب و اتصال می باشد که برای این خط انتقال 30 کیلومتر کابل در سه خط به کار رفته است.

کاظمی  افزود:  با بهره برداری از تونل قلاجه و تقسیم ترافیک بین دو محور کرمانشاه- حمیل- ایلام و کرمانشاه- ایوان - ایلام  در ایام اربعین  انتظار می رود دیگر شاهد گره ترافیکی و افزایش مدت زمان سفر در این محورها نباشیم.

۷۱۷۶/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.