به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز یکشنبه در نشست با اعضای کانون خبرگان بخش کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: دولت طرحهای بسیار خوبی در زمینه حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی، خرید ادوات و تجهیزات کشاورزی، استفاده از سیستم های آبیاری مدرن، اجرای ایستگاه های پمپاژ آب و طرح سامانه گرمسیری در دست اقدام دارد که در صورت استفاده مناسب و به موقع کشاورزان نقش مهمی در ایجاد تحول در بخش کشاورزی دارد.

وی افزود: استان ایلام نیز ظرفیت های بسیار خوبی با توجه به تنوع آب و هوایی و وجود اراضی شیبدار در بخش کشاورزی و توسعه باغات مثمر دارد که می توان از آنها در جهت توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت فعالان بخش کشاورزی استفاده کرد.

نعمتی یادآور شد: از نخبگان کشاورزی استان که در بخش های فعالیت خود به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده اند انتظار می رود با ترویج فرهنگ کارآفرینی به سمت افزایش بهره وری منابع آب و خاک استان گام بردارند.

وی اظهار کرد: پروژه های بسیار خوبی از جمله سردخانه و فرآوری محصولات کشاورزی در استان شروع شده است که می توان با استفاده از ظرفیت آنها بهترین درآمد را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: از آنجایی که زیتون ایلام سیار مرغوب است می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری علاوه بر درآمدزایی، اشتغال مردم مناطقی که دارای باغات زیتون هستند را فراهم کرد.

معاون جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست گفت: دولت اکنون تسهیلات یارانه دار برای خرید ادوات کشاورزی پرداخت و از ایجاد کارگاههای سنتی فرآوری محصولات نیز در قالب اشتغال خانگی روستایی حمایت می کند.

افشین مظاهری اظهار کرد: بازاریابی محصولات یکی از مشکلات فعالان بخش کشاورزی است که در این خصوص نیاز است با پیدا کردن پشتیبان در حوزه کشاورزی، در فصل تولید محصولات خریداری، فرآوری و ذخیره شده و خارج از فصل به فروش برسند.

به گزارش ایرنا، اعضای کانون خبرگان کشاورزی استان ایلام در این نشست خواسته های خود را شامل خرید تضمینی، به رسمیت شناختن اسناد اراضی کشاورزی توسط بانک، حمایت از اجرای طرح ها برای توسعه اراضی آبی و ... اعلام کردند.

کانون خبرگان کشاورزی یک تشکل غیر دولتی فعال در حوزه کشاورزی است که از کشاورزان برتر در بخش ملی و استان تشکیل شده است و رابط بین کشاورزان و جهاد کشاورزی و دولت در بخش کشاورزی هستند.
۷۱۷۷/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.