به گزارش خبرنگار ایرنا، ضیاء رضایی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار داشت: امسال میزان تسهیلات اشتغالزایی این نهاد در استان ۲،۵ برابر افزایش یافته است، سال گذشته ۲ هزار اشتغال ایجاد شد که امسال این آمار پنج هزار و ۲۰۰ نفر هدف گذاری شده است.


وی سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام از محل تسهیلات اشتغالزا را ۸۵۷ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۷ درصد کل این اعتبار به بانک ها ابلاغ شده که تنها ۳۰۶ مورد با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام از بانک های عامل خواست هرچه سریع تر پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده این نهاد را تعیین تکلیف کنند تا عملکرد استان در بحث جذب تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد افزایش یابد.

رضایی یادآور شد: امسال به دلیل شرایط اقتصادی هشت هزار خانوار با جمعیت حدود ۳۰ هزار نفر به شمار افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اضافه شده است.

وی افزود: این تعداد از آبان ماه سال گذشته تاکنون به جمعیت تحت پوشش این نهاد اضافه شده و به طبع شمار دانش آموزان و دانشجویان این نهاد نیز اضافه شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام یادآور شد: این در حالی است که آمار جمعیتی تحت پوشش ۲۱ هزار خانوار با جمعیت ۴۴ هزار نفر بود که اکنون این آمار افزایش یافته است.

رضایی تاکید کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که برای ایجاد اشتغال آنان نیازمند همراهی بانک ها هستیم و بر اساس آمار موجود ایلام یکی از استان های کشور است که بیشترین جلسات پیگیری اشتغال مددجویان را برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: با کمک دولت و پرداخت تسهیلات خود اشتغالی در سالهای ۹۵ و ۹۶ بسیاری توانمند و از تحت حمایت خارج شدند چراکه توانمندسازی از اهداف بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
 

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.