پریچهر قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی دانشگاه فنی و حرفه ای در  سال ۹۰، شمار دانش آموختگان آن را طی این مدت سه هزار  و ۵۰۰ نفر عنوان کرد که "بیشتر آنها از طریق  کسب و کارهای کوچک و متوسط مشغول کار و فعالیت اقتصادی هستند".

وی دانشگاه فنی و حرفه ای را نسل سوم مراکز دانشگاهی کشور عنوان کرد و گفت: آموزش، پژوهش و کارآفرینی ماموریت اصلی این دانشگاهها تعریف شده است.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای به طور مستمر اقدام به بررسی و متناسب سازی رشته های درسی با نیاز جامعه می کند، افزود: این رویکرد موجب کاریابی بهتر دانش آموختگان شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام اظهار داشت: یک هزار و ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر هم اکنون در ۲۲ رشته فنی مهارتی در مقطع های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی پیش بینی کرد: با پذیرش حدود ۷۰۰ دانشجو در نوبت تحصیلی جدید -مهرماه- شمار دانشجویان این دانشگاه به ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در ۲ آموزشکده فنی دختران و پسران برسد.

وی همچنین از  ظرفیت اسکان ۵۷۰ دانشجو در خوابگاه های این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویانی که فاصله محل سکونت آنها تا مرکز استان ۱۰۰ کیلومتر و بیشتر باشد در اولویت دریافت خوابگاه قرار دارند که البته در مراحل بعد به دانشجویان با فاصله کمتر نیز واگذار می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام کم بودن اعتبار و سرانه ها را از کاستی های این مرکز دانشگاهی نوپا عنوان کرد و گفت: این دانشگاه از نظر استاد نیز وضعیت مناسبی ندارد و از مجموع ۱۳۰ استاد تنها ۱۰ نفر عضو هیات علمی بوده و مابقی مدعو هستند.

وی  افزود: بر اساس سهمیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال ۹۸ مجوز جذب پنج عضو هیات علمی در رشته های معماری، کامپیوتر و عمران به این دانشگاه داده شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۱۳۹۰ با هدف تربیت نیروهای تکنیسین ماهر و تحویل به جامعه ایجاد شده است.

۲ آموزشکده فنی دختران و پسران به صورت مستقل و تک جنسیتی زیر نظر مستقیم دانشگاه تا مهرماه سال ۹۷ فعالیت می کردند که از آن زمان تا کنون تجمیع شده و به صورت استانی تحت عنوان دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام فعالیت می کنند.

این دانشگاه دارای رشته های مختلفی چون طراحی دوخت، حسابداری، فناوری و نرم افزار کامپیوتر، کارشناسی ناپیوسته معماری و صنایع شیمیایی است.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.