اسفندیار رستم زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیران مدارس غیر دولتی برای سال تحصیلی آینده مجاز به افزایش نرخ شهریه شده اند.


وی ادامه داد: بر این اساس مدارس غیر دولتی موظفند شهریه دریافتی از دانش آموزان سه مقطع تحصیلی را برای مهرماه امسال بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش دهند.


مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: اکنون ۱۲۵ واحد آموزشی غیر انتفاعی در این استان فعالیت داشته که بیش از هفت هزار دانش آموز در سطوح مختلف تحصیلی در این مراکز تحصیل می کنند.


به گفته رستم زاد، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، توسعه مدارس غیر دولتی با توجه به اینکه کمک کار این سازمان محسوب می شوند در دستور کار این سازمان قرار دارد.


وی همچنین در خصوص شهریه سایر مدارس استان گفت: مدارس هیات امنایی و مدارس خاص نیز به منظور اجرای فعالیت های فوق برنامه و کیفیت بخشی به سطح آموزش مبالغ اندکی را به عنوان شهریه از دانش آموزان دریافت کرده ولی سایر مدارس دولتی به هیچوجه نباید شهریه ای در زمان ثبت نام از دانش آموزان اخذ کنند.


رستم زاد از اولیا دانش آموزان خواست هرگونه تخلف مدارس دولتی در زمینه اخذ وجه از دانش آموزان و مدارس غیر دولتی در صورت دریاف اضافه شهریه در زمان ثبت نام را به این اداره کل اطلاع دهند.


به گفته وی، مدارس دولتی تنها حق بیمه دانش آموزی را می توانند از اولیا اخذ کرده ولی برای سایر فعالیت های آموزشی حق دریافت وجه را نخواهند داشت.


۹۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته در یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی به تحصیل اشتغال داشتند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.