به گزارش ایرنا، محمد بازوند روز سه شنبه در نشست خبری رسانه و اربعین اظهار داشت: از مهمترین ظرفیت های اربعین برای ایلام معرفی پتانسیل های مختلف استان از جمله بخش گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی به دیگر نقاط کشور و حتی زائران خارجی است که برای شرکت در پیاده روی اربعین مرز مهران را انتخاب می کنند.

وی افزود: در این راستا رسانه های جمعی نقشی بسیار تاثیرگذار و مهم در معرفی ایلام و تلاش برای تقویت زیرساخت های ارتباطی آن دارند که باید با هم افزایی و همدلی به یک اجماع واحد برای استفاده بهینه استان از ظرفیت اربعین دست یابند چرا که در ایام اربعین به علت کثرت زائران داخلی و خارجی این استان به مثابه کل ایران است.

بازوند یادآور شد: رسانه های جمعی ایلام باید با توجه به تجارب سنوات گذشته نقاط قوت و ضعف اربعین را پیدا و موشکافی و واکاوی کنند تا مسئولان نیز به فراخور وظایف خود در صددتقویت نقاط قوت و رفع نقص از کاستی ها باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلامگفت: راهپیمایی بزرگ اربعین یک اجتماع بزرگ مردمی است و با وجود اینکه امسال مرز خسروی نیز برای عبور زائران بازگشایی شده است اما به علت لغو روادید بازهم اکثر زائران به علت نزدیکی ایلام به عتبات عالیات مرز مهران را انتخاب  می کنند.

وی به خبرنگاران رسانه های جمعی توصیه کردکه در تولید گزارش های خود به جای تلاش برای مصاحبه با مسئولان از زائران، خواسته های آنها و مشکلات شان گزارش تهیه کنند و بیشتر در بطن اجتماع مردم باشند.

بازوند افزود: رسانه ها باید اخبار موثق را از مراجع رسمی خبر تهیه کنند تا مخاطبان و افکار عمومی به ویژه زائران دچار سردرگمی نشوند و در تهیه و نشر خوراک های خبری خود فاکتورهای سرعت و دقت را مد نظر داشته باشند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و رسانه اربعین در ادامه به برخی برنامه های صدا و سیمای مرکز ایلام در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این مرکز در طول شبانه روز چهارساعت ویژه برنامه با محوریت اربیعن و اهمیت برگزاری آن و تبین فلسفه قیام عاشورا برنامه تلویزیونی خواهد داشت.

وی یادآور شد: سه بخش خبری ویژه اربعین، ایجاد 2 استودیو سیار در مهران و ایلام، استقرار ایستگاه سیار رادیو در منطقه ارغوان، تشکیل گروه های مستند ساز در داخل استان و مسیر عتبات عالیات در عراق، ایجاد کانال های فضای مجازی، تولید اپلیکشن ویژه اربعین و ایلام از جمله برنامه های این مرکز در ایام اربعین است.

در این نشست خبرنگاران رسانه های جمعی مطالبات خبری از جمله سهولت در تردد ایام پیک ترافیک اربعین به پایانه مرزی و صدور کارت تردد ویژه خبرنگاران، ایجاد مکان برای استقرار دائمی خبرنگاران در مدت برگزاری کنگره اربعین، تعیین رابط خبری بین سایر کیمته های مرتبط با اربعین، رفع مشکلات رادیو اربعین و تقویت این رادیو در ایام اربعین را مطرح کردند تا در جلسات آتی مسئولان استان مورد بررسی قرار بگیرد.

مرز مهران به علت امنیت و نزدیکی جغرافیایی با عتبات عالیات همواره گزینه اصلی تردد زائران حاضر در کنگره اربعین است.

اربعین سال گذشته بیش از 2 و نیم میلیون نفر از این مرز تردد کردند.

امسال با توجه به لغو روادید بین کشورهای ایران و عراق احتمال اینکه جمعیتی بیش از سه میلیون نفر از این مرز تردد کنند وجود دارد.

7172/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.