به گزارش ایرنا محمد  نوذری عصر یکشنبه در کمیسیون مطالبات کارگری استان ایلام  افراد و نهادهای مرتبط را به استفاده از تشکل های کارگری برای کاهش تنش‌ها و چالش‌های این حوزه و رفع مسائل و معضلات آنها فراخواند .

وی همچنین به تشکیل کارگروهی از سوی اداره کل کار ، رفاه و تامین اجتماعی  ایلام  به منظور شناسایی  و حل مسائل و مشکلات جامعه کارگری و کار فرمایی استان خبر داد و اظهار داشت: تشکیل این کارگروه به عنوان یک ضرورت ،مبین رویکرد فعال و  قابل تقدیر اداره کار است.

معاون سیاسی  امنیتی اجتماعی استانداری ایلام تصریح کرد: این کارگروه، واحدهای صنعتی مشکل دار را حتی قبل از دریافت شکایت به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌دهد و موضوع را از طریق کارفرمایان پیگیری و مسائل را بررسی می کند ضمن آن که شکایت‌ها و طرح مسائلی  که انجام شده را نیز به صورت میدانی بررسی می کند.

وی همچنین اقدام  در راستای کاهش زمان رسیدگی به اختلافات و شکایات مردم را در هیئت‌های تشخیص و نیز هیئت‌های حل اختلاف ارزشمند خواند و گفت: این امر بخشی از خواست‌های مردم برای پاسخگویی صحیح و مناسب است  که نتیجه آن به کاهش شکایت در این حوزه می‌شود.

نوذری تصریح کرد: در واقع این امر نشان می‌دهد با مهندسی مجدد فرآیندها و اقداماتی که خیلی زمانبر و هزینه بر نیست می‌توان رضایتمندی‌ها را افزایش داد.

معاون سیاسی  امنیتی اجتماعی استانداری ایلام همچنین تاکید کرد:در جریان  حل و فصل مسائل کارگاهی  پرداخت  مطالبات کارگران مهم ترین اولویت ممکن  است که   با  توجه به  شرایط اقتصادی استان باید همواره مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد.

 وی با اشاره به رقم قابل توجه بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی بر پرداخت این مطالبات با استفاده از طرح بخشودگی جریمه تاخیر بیکاری تاکید کرد و درعین حال  همراهی با واحدهایی که مشکل مالی دارند را لازم شمرد.

6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.