به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نماز گزاران ایلامی اظهار داشت: آمریکا و بریتانیای کبیر با این اقدام حقیر شدند و این شروعی برای پایان قدرت سلطه است، جمهوری اسلامی با قدرت و مقاومت و نیروی بازدارندگی در این توطیه پیروز شد.

وی ساخت موشک ها و همه تجهیزات دفاعی هوایی و زمینی، پهبادهای مختلف، بمب های لیزری هدایت شده و ...نمونه ای از دستاورد دفاعی با رهنمودهای مقام معظم رهبری است، راهبرد بازدارندگی جمهوری اسلامی موجب پیروزی بر بریتانیای کبیر شد.

خطیب جمعه ایلام گفت: این اقدام بازدارندگی جمهوری اسلامی در مناسبات سیاسی موجب پیروزی و مقاومت در برابر همه توطیه ها و فتنه ها شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش عید غدیر در بین مسلمانان و اهمیت آن به منظور تکمیل دین و معرفی حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر (ص) افزود: این عید بزرگترین عید مسلمانان در تکمیل دین و زعامت امام معصوم است.

خطیب جمعه ایلام گفت: واقعه غدیر در دین اسلام باید برای حقانیت امامت امام علی (ع) و تکمیل کننده دین توسط ایشان پس از پیامبر باید به گونه ارزنده ای گرامی داشته شود.

کریمی تبار ادامه داد: ما حکومت امام معصوم را تجربه نکردیم اما زعامت ولی فقیه را شاهد بودیم و با رهنمودهای ایشان بهترین و موفق ترین حکومت ها را شاهد بودیم.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: ۲۸ مرداد ماه کودتای آمریکایی در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد و پس از بدست گرفتن قدرت توسط دکتر مصدق با حمایت آیت الله کاشانی نشان از جایگاه روحانیت در نظام است.

وی ادامه داد: روحانیت در هر مقطعی از تاریخ حامی ملت بوده و هیچگاه به نظام خیانت نکرده است.

امام جمعه ایلام به سالروز آزادسازی ازادگان در ۲۶ مردادماه اشاره کرد و گفت: آزادگان و رزمندگان و جانبازان و شهدا حق سنگینی بر گردن مردم و نظام دارند.

کریمی تبار همچنین به روز مساجد اشاره کرد و گفت: خانواده ها سعی کنند فرزندان خود را با مسجد آشنا کنند و جایگاه آن از نظر پایگاه سیاسی و اجتماعی با اهمیت شمارند.

وی به رعایت نظافت و تمیزی مساجد و توصیه مقام معظم رهبری برای اهمیت دادن به مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خطیب جمعه ایلام در خطبه اول همچنین از مردم خواست ضمن رعایت تقوا در مراسمات از موسیقی های غیر مجاز خودداری کنندو زندگی معنوی و پاک یک زوج جوان را با گناه استفاده از موسیقی حرام آلوده نکنند.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.