به گزارش ایرنا سرهنگ قدرت اله شهبازبیگی در گفت و گو با خبرنگاران ثبت این میزان تردد مسافران و به خصوص زائران را  بی سابقه خواند و افزود: امد وشد از مرز بین المللی مهران در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: تمام شرایط تسهیل در جهت عبور و مرور زائران در این مرز فراهم است و تمام نیروهای خدماتی تمام تلاش خود را در جهت فراهم کردن آسایش و راحتی زائرین گرامی انجام خواهند داد.

شهبازبیگی اظهار کرد : پلیس از تمام امکانات و توان خود در جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) در مهران استفاده می‌کند .

وی مطرح کرد : زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند از همراه داشتن داروها و سایر کالاهای غیر مجاز خودداری و نهایت همکاری را با این پلیس داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران  از زائرین خواست با توجه به افزایش تردد در جاده‌های استان  با صبر و حوصله رانندگی کرده و از هرگونه شتاب و عجله پرهیز کنند.

تردد این تعداد زائر درحالی است که استان ایلام و به طور خاص شهر و مرز مهران در حال اماده سازی میزبانی و تردد زائران اربعین حسینی است.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی  تردد های مرزی ایران وعراق به خصوص  مسیر آمد وشد مرزی زائران عتبات عالیات دو کشور  شده است.

در حالی که به طور متوسط روزانه هفت هزار  نفر مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران تردد می کنند در چنددسال اخیر طی 15روز موسوم به ایام اربعین سوگواری حسینی(ع) دستکم یک میلیون و  500 هزار نفر از طریق مهران عازم کربلای معلی شده اند. 

بسیاری از منابع پیش بینی کرده اند که شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا پنج میلیون نفر افزایش یابد که براساس روال سال های ماقبل انتظار می رود که همچنان ایلام ومرز مهران انتخاب انان برای ورود و خروج مرزی باشد.

6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.