حبیب الله محبی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان ایلام اظهار داشت: تعمیر و ترمیم واحدهای آسیب دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ در ایلام، با شروع پرداخت تسهیلات آغاز شد که با پایان تعمیر واحدهای مسکونی در مرحله اول، مردم زندگی عادی خود را از سرگرفتند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی سیل زده در مرحله دوم تعمیر می شوند، افزود: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته ۹۹۰ واحد مسکونی در ایلام(مرحله اول) نیاز به احداث دارند که تمامی آنها به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از شتاب‌ گرفتن عقد قرارداد بانک‌ها و پرداخت تسهیلات به واحدهای سیل زده خبر داد و یادآور شد: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل زدگان تاکنون نزدیک  103 میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالک واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

محبی اضافه کرد: با توجه به تأکیدات مدیریت ارشد استان بر شتاب و همکاری همه جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان عملکرد پرداخت تسهیلات روند رو به رشد گرفته است.

وی از معرفی چهار هزار و  ۹۰۹ پرونده واحدهای سیل زده(احداثی، تعمیری، و معیشتی) به بانک‌های عامل ایلام خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون سه هزار و ۴۰۰ واحد عقده قرارداد شده است.

محبی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری گفت: تا امروز ۹۹۲ مورد آوربرداری، ۷۸۱ مورد پی کنی ساختمان، ۶۴۰ مورد آرماتور بندی، ۲۷۹ مورد دیوار چینی و ۸۶ مور نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل زده بازید و سرکشی می‌کنند، گفت: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، ۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و … استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.