رضا احمدی در حاشیه دیدار با فرماندار دهلران به خبرنگار ایرنا گفت: با عنایت مقام معظم رهبری به بحث منابع طبیعی در سراسر کشور اعتبارات خاصی از محل صندوق توسعه ملی لحاظ و استان ایلام نیز از این اعتبارات بهره مند شد.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات ملی یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری استان هزینه می شود که این اعتبار در قالب پروژه های بیابان زدایی، جنگل کاری و بویژه آبخیزداری در شهرستان های استان بکار گرفته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام یاداور شد: از این محل در سال جاری ۳۸۰ هزار متر مکعب آبخیزداری، ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری و یک هزار و ۵۰۰ هکتار بیابان زدایی انجام می شود.
احمدی سهم شهرستان دهلران از این اعتبار را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای مالچ پاشی در سطح ۵۰۰ هکتار و نهال کاری در سطح ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
فرماندار دهلران نیز با اشاره به وسعت عرصه های بیابانی این شهرستان مرزی تاکید کرد: نیاز است این شهرستان با توجه به وسعت بیابان در اعتبارات ملی به صورت ویژه دیده شود.
مجید عسگری با اشاره به اقدامات خوب و سازنده در حوزه بیابان زدایی، جنگل کاری و احیای عرصه های طبیعی شهرستان گفت: با توجه به عرصه های بیابانی و وسعت این شهرستان نیاز به کار در این حوزه زیاد است.
وی یادآور شد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان به منابع طبیعی و آبخیزداری و طرح های این حوزه توجه ویژه شده ولی برای افزایش سطح راندمان کار و تسریع در کارهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جذب و تزریق اعتبارات ملی یک ضرورت است.
استان ایلام دارای ۶۴۲ هزار هکتار جنگل، ۷۴۶ هزار هکتار مرتع و ۴۲۴ هزار هکتار بیابان است.

۷۱۷۵/۶۱۱۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.