علی‌اصغر کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ابلاغی این وزارتخانه واحدهای مسکونی که در مناطق اراضی ملی تصرف شده استان احداث شده‌اند ساماندهی و سنددار می شوند.

وی با بیان اکثر این واحدهای مسکونی در سطح شهرستان های ایلام، ایوان و دهلران احداث شده اند، افزود: بیش از هفت هزار واحد مسکونی در اراضی ملی استان شناسایی شده است که این اقدام با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: قیمت‌گذاری زمین توسط کارشناسان دادگستری ایلام و به روز محاسبه خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: متقاضیان این واحدهای مسکونی در اراضی ملی می توانند جهت تکمیل پرونده در سطح شهر ایلام به شرکت پردازش نقشه غرب واقع در بلوار شهید صدوقی، نبش استانداری ایلام کوچه شهید دستگیر و شهروندان ایوان و دهلران نیز به اداره راه و شهرسازی شهرستان های مربوطه خود مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رفع تصرف بیش از ۲۳ هزار مترمربع از اراضی ملی این استان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی خبر داد و یادآور شد: از این مقدار ۱۵ هزار و ۷۴۱ متر مربع مربوط به سال گذشته به ارزش ۱۳۷ میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع دیگر از اراضی ملی رفع تصرف شده که طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی این اراضی با توجه به کاربری مسکونی و کشاورزی ۳۵ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: پارسال ۳۶۷ متر مربع از اراضی مسکونی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز با صدور حکم قضایی با قلع و قمع حصار ایجاد شده و خلع ید و رفع تصرف به بیت المال بازگشت.
کاظمی تاکید کرد: یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی استان با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.
وی اضافه کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند، ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی بعمل و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.
وی تصریح کرد: مردم می توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی ایلام و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

3032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.