مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تغییر نگرش فرهنگی کارگشای مشکلات اقتصادی و عنصری به نام فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازنگری است.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «شکراله شیرخانی» در نشست ماهانه‌ی حزب ندا با مدیران، اظهار کرد: جامعه ما عنصری به نام فرهنگ تغییر نگرش نیازمند بازنگری است چرا که همه مشکلات جامعه در مسائل فرهنگی نهفته است و برای برقراری نظام رفاهی و تغییر نگرش‌ها و بدنبال آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر باید آموزش و اطلاع‌رسانی را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: آسیب‌ها زمانی تاثیرگذار هستند که جامعه به لحاظ نگرشی پخته نیست و هیچ تلاشی از سوی آموزش و پرورش برای تغییر این دیدگاه نشده است .

وی گفت: متاسفانه آموزش و پرورش و آموزش عالی ما کسانی را تربیت کرده که باید دست آنها را بگیریم و پشت میز ادارات بنشانیم.

شیرخانی تاکید کرد: تکثر و تنوع ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار زیاد است و مباحث اجتماعی یکی از مهم ترین  ماموریت های وزارت کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه ایلام جزء 9 استان پیشرو در کاهش جمعیت بیکاران است ، تصریح کرد: نرخ بیکاری در سال ۹۱ در استان ۱۹.۲ درصد بوده که سال ۹۸ این آمار به ۹.۳ درصد رسیده که در تلاشیم این آمار نیز با تدابیر و برنامه‌های مناسب و ایجاد اشتغال کاهش یابد.

شیرخانی به ثبت 3100تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 1600تعاونی فعال‌اند و بیش از 300هزار نفر از جمعیت استان نیز  عضو  این تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه اگر در میان این تعداد تعاونی درصدی از آنها به وظایف خود  عمل کنند مطمئنا باری از روی دوش جامعه برداشته و  موجب بهبود رونق تولید و فضای کسب و کار جامعه کارگری خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: 48 واحد کارگری مشکل‌دار در استان شناسایی شدند که بعد از پیگیری‌های استاندار و این اداره کل، به ۵ واحد کاهش پیدا کردند.

شیرخانی با بیان اینکه حمایت از کارگر، کارفرما و دولت باعث بهبود رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار خواهد شد، تصریح کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با جمعیت ۵۶ هزاری به عنوان بازوان و شریک اجتماعی، می‌توانند برای مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، مطالبه گرا باشند.

وی گفت: اگر از لحاظ اجتماعی خوب کار شود و کارفرمایان در حوزه کارگری به خوبی به وظایف خود عمل کنند قطعا در بحث کار و تعاون مشکلی وجود نخواهد داشت .

وی با اشاره به اینکه تاکنون 179میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است افزود: در این رابطه سه نوع نظارت بر روی چگونگی هزینه تسهیلات فعال است و در صورت انحراف طرح‌ها ، وام این طرح‌ها از 4 درصد به 18 درصد تبدیل و مطابق قانون و مقررات با متقاضیان متخلف برخورد خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.