سید سبزوار موسوی روز پنج شنبه در گفت وگویی خبری پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری حدود هفت میلیارد ریال زکات از کشاورزان و دامداران در سطح شهرستان دهلران جمع آوری شود.
رئیس کمیته امداد تصریح کرد: زکات جمع آوری شده در مواردی مانند عمران مناطق محروم، تهیه جهیزی،, کمک معیشت، خرید و احداث مسکن، کمک هزینه تحصیلی و دیگر موارد برای کمک به مددجویان هزینه می‌شود.
وی گفت: اهتمام عاملین و مودیان زکات شهرستان دهلران باعث شده این شهرستان طی سه سال اخیر در جایگاه نخست پرداخت زکات در استان قرار بگیرد
موسوی افزود: با توجه به احیای فریضه زکات، عمران و آبادانی و احداث مساجد و حسینیه‌ها در روستاها در حال گسترش است.
میزان پرداخت زکات دراستان ایلام و به خصوص شهرستان دهلران به عنوان یکی از قطب های زراعی منطقه هر سال افزایش بیشتری می یابد.
امام جمعه دهلران پیشتر اعلام کرد: پارسال پنج میلیارد و 620 میلیون ریال وجوهات زکات در این شهرستان جمع آوری شد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: این میزان زکات در سه پروژه عمرانی و در حوزه های درمان، معیشت، فرهنگی، تامین جهیزیه، مسکن و دانشجویی هزینه شد.
فرماندار دهلران هم در چند نشست به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار وبرکات آن در جامعه اشاره و تاکید کرد که در کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک به تکمیل پروژه های عمرانی که از محل زکات شروع شده اند مد نظر خواهد بود.
وی از مدیران دستگاه ها،بخشداران و دهیاران خواست در زمینه جمع آوری زکات با ستاد زکات شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری ایلام واقع است.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.