به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع کارکنان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه ایلام امسال بستر رویدادهای مهمی است، یادآور شد: امسال استان ایلام میزبان کنگره ملی شهدای استان است که باید این آئین مهم هرچه باشکوه تر برگزار شود و همچنین با توجه به وضعیت زیرساخت های ناشی از سیل خوزستان و نیز لغو روادید بین ایران و عراق میزان تردد از مرز مهران با توجه به موقعیت جغرافیایی آن بیشتر از سال های گذشته خواهد بود.
وی از سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان ایلام اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک استان ایلام میزبان سفر ریاست جمهوری است که در این سفر بیش از 70 هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ صنعتی و تولیدی از جمله خط راه آهن افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
استاندار ایلام افزود: کشور ما اکنون به واسطه تشدید تحریم ها در یک برهه حساس زمانی قرار دارد و دشمن به جای جنگ نظامی نبرد اقتصادی و فشار روانی بر کشور ایران را در دستور کار خود قرار داده که با درایت و هوشمندی مردم، بصیرت مسئولان و پیروی از منویات و رهنمودهای رهبری از این برهه نیز به سلامت عبور و جشن چهل و یک سالگی انقلاب را با شکست مذبوهانه دشمن برگزار می کنیم.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتهای سال جاری تاکید کرد: اعلام حمایت مسئولان دستگاه های اجرایی از یک فرد یا جریان در بین افکار عمومی ایجاد شائبه می کند و مسئولان به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته شده نباید داعیه حمایت از کاندیداها را داشته باشند.
وی افزود: همگان باید تلاش کنیم افرادی شایسته، متعقد به مبانی اسلامی، متعهد به اصول ملی، دارای تفکرها و ایده های جهانی، دارای خلق و خوی مردم پسند و دلسوز به توسعه و آبادانی جامعه به مجلس راه یابند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه مسئولان و صنوف مختلف باید از هم اکنون بسترهای لازم را برای حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات پیش رو فراهم کنند چرا که حضور حداکثری، خودجوش و فراگیر مردم در انتخابات بیانگر وفاداری و عمق علاقه آنها به انقلاب و نظام است.
وی در ادامه از تلاش و حضور ایثارگرانه و مجاهدانه نیروهای نظامی و انتظامی در جریان سیل اخیر تقدیر کرد و گفت: در سیلاب تعطیلات نوروزی ناجا، سپاه و ارتش در کنار دیگر دستگاه های دولتی و خدماتی از هیچ کوشش و خدمت رسانی به مناطق سیلزده دریغ نکردند.
سلیمانی دشتکی به اهمیت واقعه فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پیروزی بزرگ زمانی به وقوع پیوست که ایران تازه انقلاب کرده از هیچ قوای منسجم و تجهیزات نظامی خاصی بهره نداشت و تنها اتکا به خداوند و درایت های امام راحل و انسجام ملی بین مردم و مسئولان این موفقیت چشمگیر حاصل شد.
وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی پشتوانه اصلی پیروزی ایران بر عراق و همپانانش نیروهای مردمی و بسیج اقشار مختلف بودند، تاکید کرد: حضور خودجوش مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان در جنگ با وجود کمترین تجهیزات جنگی موازنه ها را به سود ایران اسلامی تغییر داد.
وی افزود: اما اکنون شرایط فرق کرده و به لطف هوش و توانمندی قوای نظامی، ایران به انواع سلاح ها و تجهیزات نظامی و دفاعی دست یافته و واهمه و هراس دشمن نیز از همین اقتدار نظامی ایران است.

** واهمه دشمن از اقتدار منطقه ای و جهانی ایران است
فرمانده انتظامی ایلام هم در این آیین گفت: دشمن تمامیت ارضی ایران اسلامی را نشانه گرفته و از همان ابتدا تاکنون با توطئه های مختلف ازجمله جنگ تحمیلی، ترور شخصیت ها، ایجاد گروهک های تروریستی، اختلاف های قومیتی و ... سعی در براندازی انقلاب اسلامی را داشته است.
سردار نورعلی یاری افزود: ولی به کوری چشم دشمنان ما مقتدرتر از گذشته و مجهز به انواع تسلیحات دفاعی و نظامی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی ایستاده ایم و الگوی ما رزمندگان رشید و بی دفاع جنگ تحمیلی هستند که با کمترین امکانات و نفرات به مصاف دشمن تا بیخ داندان مسلح رفتند.
وی تاکید کرد: خشم آمریکا از اقتدار و نقوذ منطقی ایران در منطقه و در بین تمام جوامع آزادی خواه جهان است که از انقلاب اسلامی و ظلم ستیزی ایران عزیز الگوبرداری کرده اند و رسوخ و صدور انقلاب اسلامی به دیگر جوامع خار چشم استکبار جهانی به سردمداری آمریکا و رژیم منحوس اسرائیل شده است.
یاری فتح خرمشهر را یک واقعه بسیار مهم و ماندگار در تاریخ جنگ های بشری دانست و یادآور شد: در این نبرد نابرابر رزمندگان شجاع و هوشمند ایرانی ماشین جنگی دشمن و حامیانش را از کار انداختند و باعث برهم زدن تمام معادلات نظامی انها شدند.
به گزارش ایرنا، این مراسم در مقر تیپ حضرت امیرالمومنین ایلام واقع در منطقه جنگلی ششدار با حضور جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی و نظامی برگزار شد.
تجلیل از برخی پیشکسوتان دفاع مقدس، شعرخوانی در خصوص فتح خرمشهر و افتتاح یادمان شهید گمنام تیپ از دیگر برنامه های این آئین بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.