به گزارش ایرنا، مراد یگانه روز چهارشنبه در گردهمایی اعضای شوراهای حل اختلاف، معتمدین پلیس و بزرگان ایلات و طوایف چرداول اظهار داشت: ایجاد مودت و دوستی بین مردم از تاکیدات و دستورات خداوند متعال در قرآن کریم بوده و زکات عزتمندی و حرمت انسان ها در جامعه همان ایجاد صلح و سازش و انجام امورات خیر است.
وی ادامه داد: مشارکت عمومی رکن مهم توسعه و امنیت در جامعه است و قرار گرفتن امنیت براساس مشارکت عامه مردم و بر محوریت اجتماع عاملی تاثیرگذار و مهم در جامعه محسوب می شود.
فرماندار چرداول یادآور شد: اگر بخواهیم نمونه و مثالی بارز و ماندگار از مشارکت اجتماعی و عمومی مردم را نام ببریم باید حادثه بزرگ و ماندگار دفاع مقدس را ذکر کنیم که بواسطه حس مسیولیت پذیری و مشارکت همه جانبه مردم در برابر قدرت های بزرگ ایستادیم و در نهایت پیروز و سربلند این دوران مقدس و ماندگار شدیم.
یگانه با اشاره به افزایش درگیری ها و نزاع های اجتماعی مشارکت و وساطت معتمدین را عاملی مهم در کاهش این درگیری ها دانست و گفت: بسیاری از درگیری های منجر به قتل از موضوعات بی ارزش
و پیش پا افتاده بوجود می آید که بطور قطع با مشارکت و دخالت معتمدین در آنها دیگر شاهد قتل ها و تبعات منفی این حادثه شوم نخواهیم بود.
وی خواستار فراهم کردن بیشتر زمینه مشارکت معتمدین و مصلحین در پرونده های اجتماعی جهت ایجاد صلح و سازش توسط دادگستری ها شد.
امام جمعه چرداول نیز گفت: اصلاح بین اقوام و افراد در جهت صلح و سازش باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
حجت الاسلام احمد امرایی اضافه کرد: در انجام امورات خود یعنی صلح و آشتی تقوای الهی و رعایت عدل و انصاف را در نظر بگیرید.
وی یادآور شد: اصلاح ذات البین از بسیاری از واجبات و اصول دین نیز برتر است و نزاع ها و درگیری ها باعث نابودی دین و هلاکت می شود پس با وساطت و ایجاد برادری و صلح و آرامش از دین بزرگ اسلام که بر وحدت و برادری و آرامش مردم تاکید دارد، مراقبت کنید.
رئیس پلیس پیشگیری از جرم انتظامی استان ایلام نیز با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی برای غلبه بر مشکلات اجتماعی تصریح کرد: در شرایط کنونی استفاده از ظرفیت های مهم جامعه یعنی معتمدین و مصلحین بهترین شیوه کاهش ناهنجاری ها در بین اقشار مختلف مردم بوده و در حقیقت پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم و امنیت اجتماعی است.
سرهنگ مهرداد علی محمدی اضافه کرد: نگاه نیروی انتظامی در برقراری امنیت برای مردم، نگاه جامعه محور و مردم محور است.
وی تاکید کرد: نیروی انتظامی معتقد است اگر امنیت بخواهد توسعه پیدا کند، محور و پایه اصلی توسعه آن مردم هستند ، باید تلاش کنیم امنیت را اجتماعی کنیم، خود مردم تولید کننده و تامین کننده امنیت هستند.
وی افزود: 400 نفر بعنوان اعضای شورای معتمد پلیس در سطح استان ایلام فعالیت دارند که در چرداول نیز تعداد 80 نفر بصورت افتخاری با نیروی انتظامی همکاری دارند.
در پایان با تقدیر از تلاش های امجد جمشیدزاده، با حکم فرمانده انتظامی استان ایلام محمد احمدی بعنوان دبیر شورای معتمدین پلیس شهرستان چرداول منصوب شد.
شهرستان 70 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.