به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون کارگری دهلران اظهار داشت: بومی گزینی در شرکت های نفت و گاز منطقه مطالبه اجتماعی مردم و جوانان دهلرانی است .
وی افزود: دیگر اجازه بکارگیری نیروهای غیر بومی در شرکت های فعال منطقه را نمی دهیم و ساز و کار آن هم ماده 47 قانون برنامه ششم توسعه است که تاکید بر بکارگیری نیروهای بومی دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تاکید کرد: در صورتیکه شرکت ها این ماده قانونی را رعایت نکنند مصوبه کمیسیون کارگری را و به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی ارجاع می شوند.
شیرخانی با اشاره به اینکه برای شاغل شدن 2 ضابطه یعنی آزمون و دفاتر کاریابی ملاک است، یادآور شد: بر این اساس افراد ثبت نامی در این دفاتر با اولویت ثبت نام و تخصص باید در واحدهای کارگری مشغول شوند و ناظر این کار در استان اداره کل و در شهرستان ادارات تعاون،کار و رفاه اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: امکان اخراج یا تعدیل هیچ نیرویی را نمی دهیم و تاکید می شود از شرکت های جایگزین نیروها بکارگیری شوند و در پتروشیمی دهلران هم باید این روش اعمال شود.
فرماندار دهلران نیز گفت: در سال رونق تولید بایستی تمام دغدغه ها این باشد که شرایط اشتغال در حالت فعلی را حفظ کنیم.
مجید عسگری رفع مسایل و مشکلات کارگری را در شرایط فعلی مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: بکارگیری نیروهای بومی باید در عمل لحاظ شود.
وی تاکید کرد: شرکت های فعال در منطقه باید بعنوان یک دانشگاه علمی و کاربردی در تربیت و تخصص نیروهای بومی نقش داشته باشند.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.