اسماعیل محمودی عالمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استفاده از ظرفیت های موجود داخل کشور و امکان تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی در یکی از پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی حدود 300 تن محلول آمین مستعمل با غلظت متوسط 40 درصد تصفیه و دوباره در واحدهای شیرین سازی این پالایشگاه مورد استفاده قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت های تأمین و تولید این محلول در داخل کشور بخصوص در شرایط تحریم، انجام این فرایند مهم ضمن کاهش قابل ملاحظه خوردگی تجهیزات، بهبود عملکرد فرآیند و کاهش نوسانات واحد شیرین سازی، به پایداری تولید در این پالایشگاه کمک شایانی کرده است.
محمودی عالمی با اشاره به اهمیت این محلول در فرآیند شیرین سازی گاز، افزود: تصفیه آمین مستعمل به روش حرارتی و نیز استفاده دوباره از این محلول در فرایند تولید ضمن کاهش پسماندهای زیست محیطی پالایشگاه ، موجب فراهم شدن امکان تصفیه و تولید حداکثری گاز و جلوگیری از کاهش تولید در زمستان گذشته شده است.
وی تاکید کرد: برنامه های مشابه دیگری در این پالایشگاه در بخش شیرین سازی گاز در دست بررسی و اقدام است که انجام آنها موجب افزایش زمان استفاده از محلول آمین، کاهش حجم تخریب محلول و کاهش هدر رفت این محلول مهم و حیاتی صنعت پالایش گاز می شود.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.