به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار شامگاه یکشنبه در آئین بهره برداری از ساختمان جدید مسجد جامع شهر آبدانان با اشاره به نقش خانه های خدا در ترویج آموزه های اجتماعی و مشارکت های سیاسی اظهار داشت: استکبار جهانی با استفاده از ‌شگردهای رسانه ای و ترویج پدیده اسلام ستیزی به دنبال قداست زدایی از ارزش های معنوی و تضعیف پایه های اساسی انقلاب اسلامی است.
وی نگاه نافذ مقام معظم رهبری را حافظ ، هادی و ضامن سلامت مسیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: هم اکنون به یمن نظارت های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و برکت تلاش های پژوهشی و تحقیقی حوزه های علمیه، نگاه اندیشمندان و صاحب نظران جهان به معارف دینی متحول شده و تمدن اسلامی‌ در عالم روند رو به رشدی را طی می کند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به اقدامات ضد بشری سردمداران آمریکا در تحریم داروهای مورد نیاز بیماران خاص اضافه کرد: تورم و تنگناهای اقتصادی و معیشتی در جمهوری اسلامی توسط نظام سلطه بزرگترین آزمون الهی و انقلابی است که امیدواریم با مقاومت و شکیبایی مردم و تلاش و برنامه ریزی متولیان اجرایی بتوانیم از این مرحله سخت نیز عبور کنیم.
حجت الاسلام کریمی تبار با تجلیل از فداکاری مردم شهرستان آبدانان و نقش آنان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: آمریکای متجاوز و شرکای راهبردی آن در منطقه با احیا ، تقویت و تجهیز گروه های تکفیری توسعه جنگ های نیابتی قصد داشتند بر فضای خاورمیانه و غرب آسیا خیمه بزنند و انقلاب اسلامی را تهدید و جریان های انقلابی و نهضت های آزادیبخش را نیز کنترل کنند.
وی تاکید کرد: اما با هوشیاری و تدابیر رهبری انقلاب و فداکاری نیروهای مسلح و نابودی تروریست های داعشی امروز سایه انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی رژیم غاصب اسرائیل، آرامش سران ستمکار این رژیم نامشروع را برهم زده و آنها را به وحشت انداخته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: ساختمان مسجد جامع آبدانان در زمینی به مساحت 583 متر و در سه طبقه و با زیربنای یک هزار و 750 متر مربع شامل: شبستان خواهران و برادران، خانه عالم، کتابخانه، فضای اداری، وضوخانه، همراه با ‌گنبد و گلدسته احداث شده است.
علی اصغر کاظمی افزود: برای احداث ساختمان مسجد جامع آبدانان با اسکلت بتونی 26 میلیارد ریال از محل اعتبارهای اداره کل راه و شهرسازی و مساعدت های مردمی هزینه شده است.
وی از احداث هشت مسجد و مصلای بزرگ با کاربری های متنوع فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: برای احداث این تعداد اماکن مذهبی و فرهنگی با 24 هزار مترمربع زیربنا تاکنون 250 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز آنان به 650 میلیارد ریال ‌دیگر نیاز است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام که معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل ایشان را در سفر به آبدانان همراهی می کردند در ابتدای ورود به آبدانان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و بازدید از روند مرمت گنبد بقعه سیدصلاح الدین محمد (ع) با چند تن از خانوادهای معظم شهدای شهرستان آبدانان نیز دیدار کرد.
شهرستان 60 هزار نفری آبدانان با 40 مسجد و مکان مذهبی در 171 کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.