به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: تردد میلیونی زائران حسینی(ع) از استان ایلام و شهر مرزی مهران در ایام اربعین هر سال باعث شده تا این استان و به خصوص مرز مهران از موقعیت و اهمیت مواصلاتی خاصی برخوردار شود، اهمیتی که هرسال با افزایش زائران بیشتر می شود.
وی افزود: مقوله مهم اربعین مهمترین رویداد در استان ایلام است که باید با تمام توان به موضوع آن پرداخت، در سال گذشته از سه مرز رسمی کشور، مهران 65 درصد کل تردد زائران را داشته است.
استاندار ایلام با تاکید بر برنامه ریزی تردد پنج میلیون زائر در سال جاری از مرز مهران افزود: مدیریت اعزام زائران اربعین باید به صورت کاروانی انجام شود.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر رفع نواقص زیرساخت‌ها قبل از مراسم اربعین گفت: اول از همه باید مشکلات و نواقص سال گذشته برطرف شود، موضوع ترافیک و قفل شدن پایانه برکت که پارسال اتفاق افتاد امسال باید برطرف شود.
وی اضافه کرد: موضوع تخصیص ارز در آن سوی مرز مهم است، باید به موقع مورد توجه قرار گیرد، البته برای حل این موضوعات ستاد اربعین در یک ماه آخر در مهران تشکیل می‌شود.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه مدیریت اعزام زائران باید به صورت کاروانی برگزار شود، تصریح کرد: یک قسمت امور اربعین مربوط به زیرساخت‌ها و کار عمرانی است، مسئولان این حوزه تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.
وی افزود: قسمت دوم اربعین شامل موضوعات اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و … است که به طور مثال باید ساماندهی موکب ها به موقع انجام شود.
استاندار ایلام با اشاره به مرزدمی برگزار کردن آئین بزرگ اربعین تصریح کرد: باید امور را به مردم واگذار کنیم، بحث امنیت اربعین بسیار مهم است و در این حوزه همه جوره پای کار باشیم.
وی افزود: در شهرهای استان به خصوص ایلام و مهران به دلیل عدم ایجاد گره ترافیکی و ایجاد امنیت و کنترل راحت تر موکب نباید زده شود.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از مرز رسمی مهران به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند که در مناسبت های خاص همچون کنگره اربعین حسینی بسیار بیشتر می شود تا جایی که در ایام اربعین امسال با ثبت رکورد تردد روزانه 180 هزار نفر، بیش از 50 درصد زائران از این مرز به عراق عزیمت کردند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.