رحمت الله قیصوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت که ایجاد بستر لازم جهت بکارگیری ضوابط و استانداردها و معیارهای فنی را برعهده دارد در قالب 17 جلسه سال 97 تشکیل شد.
وی افزود: سال گذشته اصلاح نقشه و مشخصات فنی ، رفع نواقص ، ارتقاء کیفیت مصالح مصرفی 105 پروژه اجرایی دستگاه های اجرایی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ، ورزش و جوانان ، منابع طبیعی و .... انجام گرفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام هدف از برگزاری کارگروه مصالح و تجهیزات ساخت را استانداردسازی مصالح ساختمانی مصرفی در پروژه های عمرانی و بخش خصوصی دانست و افزود: اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی استفاده از مصالح استاندارد به عنوان یک مطالبه کلی در صدا و سیما و از طریق نصب بنر در سطح شهر انجام شد.
قیصوری با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 584 شرکت پیمانکاری، 19 مشاور و 381 پیمانکار حقیقی در استان رتبه بندی شده اند، تاکید کرد: وظایف امور مشاوران و پیمانکاران نظارت بر بررسی و تعیین صلاحیت و رتبه بندی و ارزشیابی پیمانکاران و مشاوران است که در زمینه ارتقاء ظرفیت کمی و کیفی پیمانکاران و شرکت های پیمانکاری و مشاوره اقدام می کنند .
وی از برگزاری کارگروه پیمان و ضوابط فنی در قالب 18 جلسه سال 1397 در راستای تسریع در انجام عملیات اجرایی، رفع اختلافات و ابهامات ضوابط و مقررات حاکم بر پیمان های منعقده فی مابین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران و مشاوران و هم چنین رفع موانع اجرایی و بررسی کارهای امانی خبر داد.
قیصوری افزود: سال 1397 بیش از 105 پروژه عمرانی مورد بازدید قرار گرفت که این بازدیدها منجر به اصلاح نقشه و مشخصات فنی ، رفع نواقص ، ارتقاء کیفیت مصالح مصرفی دستگاه های اجرایی ازجمله پروژه های عمرانی حوزه دانشگاه علوم پزشکی ، ورزش و جوانان ، منابع طبیعی و .... شده است.
وی در مورد برگزاری کارگروه آموزش هم یادآور شد: این کارگروه در راستای ارتقاء سطح علمی عوامل اجرایی و کارشناسان فنی دستگاه های اجرایی نسبت به برگزاری 9 دوره آموزشی در سال 1397در فرایند زمینه آشنایی دستگاه های اجرایی ، مشاوران و پیمانکاران با نظام فنی و اجرایی طرحها ، ضوابط ، آیین نامه ها و دستورالعمل های آن با هماهنگی و همکاری واحدهای ذیربط با مرکز آموزش از جمله برگزاری دوره های آموزشی واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی ، مهندسی ارزش ، قانون برگزاری مناقصات ، رعایت ایمنی در پروژ ه های عمرانی و ... بوده است.
وی از پیگیری برای اخذ مجوز استخدام از سازمان امور اداری و استخدامی کشور و تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور و توزیع مجوز بین دستگاه های اجرایی استان در بستر سامانه کارمند ایران و موضوع تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی دارای کارنامه مجاز آزمون استخدام ادواری و انجام امور اجرایی آنان در بستر سامانه کارمند ایران و پاسخ به استعلامات متعدد دستگاه ها در حوزه امور اداری واستخدامی ، تبدیل وضعیت ها، حقوق و مزایا، فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و ماموریت آموزشی ایثارگران در سال گذشته خبر داد.
به گفته قیصوری برگزاری چهار جلسه شورای راهبری توسعه مدیریتی در سال 1397 و پیگیری مسائل و مشکلات نظام اداری،
نظارت عالیه بر برگزاری آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی استان ایلام در تیرماه پارسال برای جهت جذب 171 نفر در پنج دستگاه اجرایی استان ایلام و بازرسی از 73 دستگاه اجرایی و نظارت بر استقرار میز خدمت دستگاه های اجرایی و تحقق 87 درصد میز خدمت ادارات و ارائه گزارش در شورا راهبری توسعه مدیریت استان و تقدیر از پنج دستگاه برتر میز خدمت در جشنواره شهید رجایی از دیگر اقدام های سال گذشته بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.