علی اصغر کاظمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی پروژه های حوزه راهسازی استان ایلام با اجرای طرح جامع و کامل عملیاتی شده اند، پروژه های بزرگی چون تونل کبیرکوه، تونل قلاجه، چهارخطه کردن محور ایلام - مهران، بزرگراه دهلران - اندیمشک، اتصال استان به پل زال و برج هنر از پروژه های مهم راهسازی ایلام در سطح ملی بوده که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا هستند.
وی متوسط پیشرفت پروژه های راهسازی در استان را 70 درصد اعلام کرد و افزود: طی 2 سال گذشته بیش از 2 هزار و 900 متر تونل، 67 کیلومتر بزرگراه، 72 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 310 کیلومتر از راه های روستایی تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت تسهیلات و خدماتی روبنایی به بافت های فرسوده در استان یادآور شد: سال های 96 و 97 بیش از 205 هزار متر مربع از بافت های فرسوده بهسازی شده است.
کاظمی اضافه کرد: همچنین در این مدت (2 سال گذشته) 14 هزار 630 متر مربع مساحت ساختمان در حوزه راه و شهرسازی استان تکمیل و اجرا شده است.
وی از تکمیل یک هزار و 100 واحد مسکن مهر از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون در این استان خبر داد و گفت: طی این مدت برای 500 هکتار از اراضی ملی استان به منظور جلوگیری از سوء استفاده زمین خواران سند صادر شده است.
به گزارش ایرنا، استان 20 هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی است.
توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.