به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز پنجشنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان ایلام اظهار داشت: باید به سرعت اقدامات اولیه برای شروع تعمیرات و بازسازی در استان اقدام شود.
وی افزود: کلنگ زنی ساخت اولین منزل مسکونی سیل زده در استان ایلام صورت گرفت و باید به سرعت تلاش کنیم دیگر فعالیت ها نیز پیگیری و اجرایی شوند.
معاون عمرانی استاندار ایلام مشکلات اصلی مناطق سیل زده را در حال حاضر بحث بیمه بیکاری و راه اندازی ایستگاه های پمپاژ کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: بحث بیمه بیکاری یکی از مهمترین مسائلی است که در مناطق سیل زده باید مد نظر قرار گرفته و بیمه بیکاری را به سرعت برای مناطق سیل زده فعال کنیم در همین راستا فرمانداران تا روز شنبه نسبت به ارائه لیست افرادی که باید نسبت به برقراری بیمه بیکاری معرفی شوند، اقدام کنند.
کرمی اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه های پمپاژ نیز از مهمترین مسائل مناطق سیل زده است که باید به سرعت نسبت به رفع مشکلات این مناطق اقدام شود و در این زمینه باید آمار دقیق ایستگاه های پمپاژ تخریب شده به سرعت تهیه و با همکاری ارگان های فعال از جمله سپاه ، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن راه اندازی شوند.
2 موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز باعث بروز خرابی های متعددی در حوزه زیرساخت های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و ... استان ایلام شد.
بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.
در بارش های موج دوم که از 10 تا 12 فروردین به صورت منقطع و متناوب به طول انجامید در برخی نقاط استان ایلام از جمله آبدانان میزان بارش های نزدیک به 100 میلیمتر در کمتر از 15 ساعت نیز ثبت شد.
بیش از 19 هزار واحد مسکونی دچار خسارت شد که از این تعداد 2 هزار واحد نیاز به بازسازی کامل دارند، ضمن اینکه سیل به بیش از 300 محور ارتباطی این استان آسیب زده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.