به گزارش ایرنا ، در این آیبن 700 سند املاک علوی به مساحت 433هزار و 562 مترمربع و به ارزش 203 میلیارد و 897 میلیون ریال به افراد واجد شرایط در شهرستان‌های چرداول، ایوان و سیروان در استان ایلام و شهرستان های دالاهو و اسلام آباد در محدوده استان کرمانشاه واگذار شد.
براساس اعلام رئیس بنیاد مستضعفان از مجموع 700 سند اهدایی 530 سند املاک بنیاد علوی در محدوده استان ایلام و 170 سند در استان کرمانشاه واگذار شده است.
محمد سعیدی‌کیا در این آیین که با حضور حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، قاسم سلیمان دشتکی استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد واگذاری اسناد املاک علوی را از مهم ترین اقدام های این بنیاد در زمینه محرومیت زدایی عنوان کرد.
وی گفت: پیش از این ۴ هزار و ۷۰۰ سند املاک علوی در استان ایلام واگذار شده بود که با واگذاری ۵۷۰فقره سندی که امروز اهدا شد مجموع اسناد اهدایی بنیاد علوی دراستان ایلام به ۵ هزار و 230سند افزایش یافت.
سعیدی کیا خاطرنشان کرد: زمین‌های بنیاد علوی زمین‌هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به‌نام بنیاد پهلوی سند خورده بود، این زمین‌ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان و بعد بنیاد علوی قرار گرفت.
وی گفت: با اجرای طرح اهدا اسناد املاک بنیاد علوی از سال 1392 تاکنون بیش از 80 هزار سند به واجدین شرایط سراسر کشور واگذار شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین از افرادی که منازل آنان فاقد سند و جزو املاک بنیاد است خواست که برای ثبت زمین به اداره کل اموال و املاک استان ایلام مراجعه کنند.
وی همچنین با تاکید بر سیاست اشتغالزایی بنیاد مستضعفان افزود: روستاییان جویای شغل و درامدتا پایان تیرماه سال‌جاری می توانند نسبت به دریافت تسهیلات یارانه‌ای اقدام کنند.
سعیدی‌کیا اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون سه هزار متقاضی جهت دریافت تسهیلات در بانک سینا ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد تاکنون 2 هزار و 700 نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند
سعیدی کیا در ابتدای ورود به ایلام ضمن حضور در گلزار شهدای گمنام شهر ایلام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا این استان با خانواده شهیدان علی محمد عبدی و شهید سیده عالیه حسینی دیدار و گفت‌و گو کرد. روستای طاق گاورین با 130 خانوار جمعیت در دهستان بیجنوند شهرستان چرداول واقع است.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.