به گزارش ایرنا، علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت وگویی با اشاره به آسیب‌های وارد شده از سیل اخیر در استان ایلام طی دو مقطع موج بارشی اظهار کرد: در موج اول بارش استان که پنجم فروردین رخ داد 50 نقطه از محورهای استان رانش داشتند که این آسیب دیدگی در حدود 800 کیلومتر از محورها صورت گرفت، برآورد اولیه خسارت در آن مقطع یک هزار میلیارد ریال بود.
وی افزود: دوم بارش‌ها در حوزه راه‌های استان هم باعث شد به انضمام یک هزار میلیارد ریال مرحله اول شاهد خسارت چهار هزار میلیارد ریالی باشیم که در مجموع با تحت تاثیر قرار دادن سه هزار کیلومتر از راه‌های استان پنج هزار میلیارد ریال خسارت را وارد کرد.

** خسارت سیل به یک هزار و 200 پل ارتباطی استان
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: بیشتر خسارت‌ها در سه پل بالای 100 متر صورت گرفت که تخریب کامل شد، به جز این سه پل شاهد تخریب 28 دستگاه پل 10 تا 100 متر ، خسارت به یک هزار و 100 دستگاه پل بین 2 تا 6 متر و 70 دستگاه پل 6 تا 10 متر هم آسیب دیدگی 50 درصدی داشتند و در مجموع حدود یک هزار و 200 پل کوچک و بزرگ در اثر این حادثه سیلاب دچار خسارت شدند.
کاظمی تاکید کرد: 878 کیلومتر از راه‌های استان بر اثر موج دوم بارش‌ها که در حدود 300 مقطع رانش به وجود آورد، متاثر مستقیم از سیل دوم بود.
وی ادامه داد: بلافاصله اقدامات بازسازی از همان فردای بارندگی روز دوازدهم آغاز و با استقرار در دره‌شهر در یک روز توانستیم در عرض 22 ساعت حدود 48 کیلومتر مسیر از گاومیشان به سمت ماژین را بازگشایی کنیم. کاری بزرگ که شاید در حالت عادی 2 ماه کار داشت و با این اقدام که بازتاب بسیار مثبتی داشت شرایط را برای حضور نیروهای امدادرسان زمینی فراهم کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: شرایط این منطقه به نحوی بود که 23 روستا را آب گرفته بود و هفت کانون عشایری با 10 هزار جمعیت را درگیر کرده بود و حتی امکان نشستن هلی کوپتر نیز وجود نداشت ولی مجموعه اقدامات صورت گرفته و اطلاع‌رسانی‌های مناسب باعث شد که تلفات جانی در این سیل اخیر نداشته باشیم.
کاظمی تصریح کرد: 227 ماشین آلات راهداری، 110 دستگاه ماشین آلات پیمانکاران تحت قرارداد با اداره کل راه و شهرسازی استان به همراه 100 دستگاه ماشین‌آلات بنیاد مسکن در سیل اخیر استان درگیر بودند که در مجموع چیزی حدود 500 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با همراهی مستقیم همین میزان پرسنل در این ایام خدمت‌رسانی داشتند.

** خسارت 50 درصدی سیل به 16 هزار و 400 واحد مسکونی
وی اظهار کرد: در همین مدت زمانی منازل مسکونی در موج نخست بارش‌ها زیاد آسیب ندیدند چون در این فاصله اقدامات پیشگیرانه انجام شده بود.
وی افزود: از جمله این اقدامات همکاری با شهرداری‌ها از جمله شهرداری ایلام بود که در مناطقی همچون مهران و باند فرودگاه که 23 آبرو به آنجا منتهی می‌شد، سیل‌بند احداث و لایروبی انجام دادیم که خطر سیل را از آنها دور کرد و در موج دوم بارش‌ها که از یازدهم فروردین آغاز شد دره‌شهر و ماژین با توجه به بارش 56 میلی‌متر در سه ساعت که طی 24 ساعت به مقدار بی سابقه 200 میلی ‌متر رسید، دچار سیلاب شدند.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: به همین واسطه حدود 16 هزار و 400 واحد مسکونی روستایی شهری که یک هزار و 100 واحد روستایی بودند دچار آسیب ‌دیدگی 50 درصدی شدند. در همین خلال 550 واحد تجاری و هشت هزار و 500 واحد معیشتی هم به همین شکل آسیب دیدند.
کاظمی ادامه داد: همچنین یک هزار و 980 واحد شهری و روستایی‌ که بیشتر روستایی بودند تخریب کامل شدند و برآورد سه هزار و 500 میلیارد ریالی خسارت را به این مناطق در پی داشت که بلافاصله بنیاد مسکن شد ارزیابی خسارت‌ها انجام و تشکیل پرونده صورت بگیرد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.