به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه‌شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بایستی برای رفع مسائل و مشکلات شهرستان استراتژیک مهران نگاهی جامع و همه جانبه نگر داشت چراکه امروز این منطقه یک گلوگاه مهم در کشور تلقی می شود.
وی در ادامه با اشاره به تغییراتی که در مدیریت استان صورت گرفته تاکید کرد: فرماندار جدید مهران و دیگر مسئولان این شهرستان از جمله شورای شهر و شهرداری به تصمیمات و رفتارهای خود خوب بنگرند و به این نکات مهم توجه کنند که مهران و مرز آن امورات بیش از 3.5 درصد از صادرات کشور را انجام می دهد و 65 درصد زوار کشور از این مرز تردد می کنند و با توجه به این که هزینه ویزای کشور عراق برداشته شده است امسال اقبال بسیار بیشتری از طرف مردم برای زیارت عتبات عالیات و همچنین اربعین خواهیم داشت.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان در خصوص واگذاری غرفه های صنایع دستی و گردشگری پایانه مرز مهران بیان داشت: مدیریت این مجموعه و واگذاری آن به بخش خصوصی باید بیشتر از یک سال باشد و در آن آینده نگری لازم صورت گیرد.
سلیمانی دشتکی مراودات با کشور عراق را بسیار حساس دانست و یادآور شد: از آنجا که ایلام بیشترین مرز مشترک را با عراق دارد و از طرفی این کشور بیشترین وارد کننده کالاهای ایرانی است، بنابراین، روابط با عراق هم برای ایلام و هم برای ایران از جایگاه حائز اهمیتی برخوردار است.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به مجموعه های گردشگری که در حریم دریاچه سد سیمره فعال هستند، اشاره کرد و گفت: جاده دسترسی که اختصاصی وزارت نیرو است در تفاهم نامه با راهداری ترمیم و مجموعه های حاضر که در این منطقه فعالیت می کنند بایستی حریم سد را رعایت کنند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.